درمان موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت چگونه است


درمان موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت چگونه است

تاکنون روش‌های زیادی برای رفع موهای زائد ابداع شده است، برخی روشها که موقتی و قدیمی‌ هستند عبارتند از: دستگاه‌های موکن خانگی، اپیلاسیون، کرم ها و پودرهای موبر، بند انداختن و استفاده از موچین، تیغ اصلاح، اپیلاسیون و محلول‌های شیمیایی. پس از استفاده از روش های مذکور موهای زائد دوباره رشد خواهند کرد و حتی هر کدام از این روش‌ها می توانند عوارضی مانند حساسیت نیز ایجاد کنند.

لیزر یک پالسی از نور است که با حفظ سلامت بافت‌های اطراف به گرما تبدیل شده و با نفوذ به فولیکول مو، توسط پیگمنت های موجود در مو جذب شده و موجب از بین رفتن موها درون پیاز مو میشود. رفع موهای زائد روشی دائمی است زیرا با انجام آن احتمال رویش مجدد مو از بین می‌رود و به پوست آسیب گرمایی نمی‌رسد.

برای رفع انواع موهای زائد میتوان از تنوع لیزرها و منابع نوری آن‌ها استفاده کرد. دستگاه لیزر موهای زائد منجر به کاهش دائمی و دراز مدت موهاش شده و روشی غیر تهاجمی است.

استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد بدن و صورت و برای همه افراد با انواع و رنگ‌های مختلف پوست امکان پذیر است. پیش از این از روش درمانی لیزر برای رفع موهای زائد تنها برای افراد با رنگ پوست روشن استفاده میشد اما با پیشرفت تکنولوژی، امروزه این جراحی برای بیماران با رنگ پوست تیره هم انجام می‌شود و برای آن ها امن بوده و خطری ندارد.

برای از بین بردن موهای زائد در بیشتر افراد باید چند مرحله لیزر انجام شود.

در برخی موارد ممکن است که زمان از بین رفتن موهای زائد چندین سال زمان ببرد. باید به مراقبت‌هایی که پس از انجام لیزر نیاز است توجه داشت. تشخیص اسن که چه کسی به انجام لیزر نیاز دارد و تا چه میزان باید این کار را انجام دهد تا کاملا موها رفع شوند، غیر ممکن است.

بهترین و موثرترین شیوه برای درمان موهای زائد موجود در قسمت بازو، سینه، پشت و شانه است.

دوره درمان لیزر به دلیل متفاوت بودن افراد و الگوی رشد موها، در هر فرد متفاوت است اما به طور میانگین برای برطرف شدن موها بین ۳ تا ۷ جلسه نیاز است.

مزیت‌های از بین بردن موهای زائد با لیزر

لیزر موی زائد و ایجاد ظاهری بهتر موجب ایجاد احساس مثبت و خوبی در شما میشود، دیگر به خاطر رشد موهای صورت و یا دست و پاها نگران یا خجالت زده نخواهید شد. به طور کلی باعث افزایش اعتماد به نفس در شما میشود.

شاید بدون حساب و کتاب کردن و تنها با شنیدن هزینه انجام لیزر تصور کنید که درمان گرانی است، اما اگر عمیق‌تر بررسی کنید انجام لیزر منجر به صرفه‌جویی در هزینه نیز میشود. زیرا در طولانی مدت استفاده از دیگر روشها که موقتی هستند، بسیار گرانتر خواهد بود.

یک بار زمانی را صرف انجام لیزر خواهید کرد و برای همیشه از شر موهای زائد و دردسرهای آن آسوده خواهید بود. دیگر نیاز ندارید به طور مرتب اپیلاسیون و … را انجام دهید و در زمان شما صرفه جویی زیادی خواهد شد.

با انجام لیزر دیگر مشکلاتی نظیر رشد مو در زیر پوست و عفونت و درد ناشی از آن را نخواهید داشت.

برای رفع و کاهش موهای زائد استفاده از درمان لیزر مورد تایید FAD قرار گرفته است.

سریع است و نیاز به جراحی و یا بستری شدن ندارد و پس از انجام آن قادر به حرکت هستید.

در میان تمام روشهای موجود، درد و ناراحتی کمتری دارد.

بسیار سریع میتوانید وسعت زیادی از موهای زائد را از بین ببرید.

این روش اثر مضری بر پوست ندارد.

با توجه به حساسیت محل می توان آن را تنظیم کرد.

اقدامات پیش از انجام لیزر

پیش از اقدام به انجام لیزر، باید بیمار توسط متخصص پوست و مو مورد معاینه قرار گیرد. در این جلسه معاینه بیمار انتظارات خود را از انجام لیزر بازگو کرده و پزشک از خطرات بالقوه صحبت میکند. بیمار باید موارد زیر را پیش از انجام لیزر رعایت کند:

دو هفته پیش از انجام لیزر بیمار نباید کارهایی از قبیل: موم انداختن، تزریق کلوژن جهت جوان سازی پوست، گرفتن حمام آفتاب، استفاده از رختخواب های الیافی را انجام دهد.

هم چنین بیمار باید از هر چیزی مانند عطر ،خوشبو کننده بدن که ممکن است باعث بروز حساسیت در ناحیه لیزر شود، اجتناب نماید.

بیمار نباید داروهایی هم چون آسپیرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی که منجر به افزایش خطر خونریزی می‌شوند، استفاده کند.

افراد مناسب برای انجام لیزر موهای زائد

به طور کلی درمان با لیزر برای افراد با پوست روشن و موی تیره به جلسات کمی نیاز دارد، پس توجه داشته باشید اگر هم قصد انجام لیزر و هم برنزه کردن را دارید، ابتدا لیزر را انجام دهید و سپس برای برنزه شدن اقدام نمایید. اما به طور کلی لیزر برای درمان بیشتر افراد با رنگ پوست‌های مختلف و حتی درمان موهای قهوه‌ای روشن نیز استفاده میشود.

گفتنی است موهایی که به طور طبیعی به رنگ زرد، قرمز روشن یا سفید هستند رنگدانه کمی در ریشه خود دارند، به همین دلیل نمی‌توان این موها را با هیچ نوع لیزری به طور کامل از بین برد.

استفاده از لیزر برای کودکان نیز مناسب است. در مواردی مثل خال مادرزادی مودار و یا پرمویی میتوان با لیزر موهای زائد را از بین برد. اما برای انجام لیزر در کودکان، باید حداقل ۱۲ سال سن داشته باشند تا شیوه درمان را متوجه شده و همکاری کنند.

نواحی مناسب بدن برای از بین بردن موهای زائد با لیزر

هر قسمت از بدن که بخواهید را میتوان با لیزر درمان کرد. اما در زنان انجام لیزر در کشاله زان، بازوها، لب بالا، چانه، و زیر بغل رایجتر است. در مردان بیشتر در شانه‌ها، کمر و ناحیه ریش لیزر انجام میشود.

بهترین لیزر برای رفع موهای زائد

یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه های لیزر دنیا برای رفع موهای زائد، لیزر الکساندریت نابلکس است، از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه فوق العاده قابلیت تنظیم طول موج و میزان انرژی مورد نیاز برای درمان انواع مختلف مو و پوست است. در میان روش های موجود در دنیا برای از بین بردن موهای زائد، این دستگاه دارای بیشترین کارایی و کمترین خطر است.

لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت برای طولانی مدت باقی خواهد ماند و هیچ عوارضی ندارد و انتظارات بیمار را برآورده میکند. لیزر آلکساندرایت در میان انواع لیزرهایی که در بازار موجود است، بیشترین تاثیر را برای از بین بردن موهای تیره و ضخیم دارد، با داشتن این ویژگی بارز لیزر آلکساندرایت برای نژاد ایرانیان مناسب است.

عوارض از بین بردن موهای زائد با لیزر عبارتند از:

با توجه به رنگ پوست، نتیجه انجام لیزر متفاوت خواهد بود و در واقع میزان اثربخشی آن به رنگ پوست فرد بستگی دارد. هم چنین نمی‌توان از سوختن پوست جلوگیری کرد.

چه افرادی نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند

از بین بردن موهای زائد با لیزر برای خانمهای باردار ممنوع است.

در حین مصرف برخی داروها انجام لیزر ممنوع است. اگر در حال استفاده از داروهایی مثل ترکیبات حاوی رتینوئیک اسید نظیر آکوتان و راکوتان یا ترکیبات دارای اسید رتینوئیک و ترکیبات پیلینگ، حتما به پزشک متخصص اطلاع دهید تا اقدامات لازم را پیش از لیزر کردن انجام داده و یا به طور کلی انجام لیزر را به زمان دیگری موکول نماید.

در صورتی که به بیماری‌های پوستی مبتلا هستید.

در صورتی که دیابت دارید.

اگر دچار بیماری پوستی مادرزادی باشید.

اگر مبتلا به بیماری قلب و عروق باشید.

اگر به بیماری های عفونی مبتلایید

اگر پوست خیلی تیرهای دارید یا به تازگی پوست شما دچار آفتاب سوختگی شده است.

سن شما کمتر از ۱۷ سال است

علاوه بر موارد بالا که موارد منع انجام لیزر هستند، هم چنین در افراد مشکوک به سرطان لوزه یا تیروئید نیز نباید این روش استفاده شود. در بالا ذکر شد که انجام لیزر برای خانمهای حامله ممنوع است اما باید بدانید که هنوز اثر لیزر بر جنین مشخص نیست اما در کل در زنان باردار استفاده از این روش توصیه نمیشود.

نکته: هر گز نباید به طور مستقیم به اشعه دستگاه لیزر موهای زائد نگاه کنید و حتما باید بیمار و پزشک از عینک مخصوص استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.