مدرن سازی دکوراسیون توسط پارتیشن شیشه‌ای

مدرن سازی دکوراسیون داخلی با انواع شیشه

همواره اهمیت استفاده از شیشه‌ها در طراحی و دکوراسیون داخلی بر کسی پوشیده نخواهد بود. شیشه‌ها در تنوع بسیار زیادی طراحی و ساخته می‌شوند و اغلب نقش دکوراتیو دارند. با گذشت زمان نوع استفاده و طراحی شیشه ها پیشرفت کرده و به صورت حرفه‌ای تغییر کرده و به سمت و سوی مدرنیته شدن گام برمی‌دارد. استفاده از این شیشه ها می‌تواند در تمام زمینه‌های طراحی و ساخت ساختمان ها استفاده شود. شیشه های دکوراتیو در انواع متفاوتی وجود دارند. شیشه رنگی یا لاکوبل برای طراحی ساخت داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می‌شود. کما اینکه امروزه محصولات بسیار زیادی از نوع شیشه بوجود آمده است که زیبایی و مدرن سازی ساختمان ها بسیار ساده‌تر کرده است.

در صورتی که در نظر دارید یک خانه زیبا و مدرن داشته باشید، استفاده از این محصولات باید در صدر خواسته های شما قرار بگیرد. انواع کاربرد‌های شیشه مثل پارتیشن شیشه‌ای، نرده شیشه‌ای، آینه های دکوراتیو و کابین دوش که به نوعی تاثیرات بسیار زیادی در زیبایی و مدرن شدن منزل شما دارد، می‌تواند به نوعی بر سلامت ساختمان شما هم تاثیر داشته باشد. حال آنکه این تاثیر گذاری چگونه اعمال می‌شود را در ادامه متوجه خواهید شد.

4roq_r4.jpg

مدرن سازی دکوراسیون توسط پارتیشن شیشه‌ای

در فضاهای مدرن به هموزن کردن قسمت‌های داخلی و خارجی منازل در کنار استفاده از لوازم داخلی مدرن و زیبا توجه بسیار می‌شود. بهتر است که فضای طراحی ساختمان ها به گونه‌ای باشد که تمام امکانات در زمان مورد نظر قابل استفاده بوده و بتوان تمام گزینه های مد نظر خود را در ساختمان و قسمت طراحی اعمال کنید. از عوامل موثر در طراحی دکوراسیون شیشه‌ها و لوازم شیشه‌ای هستند. یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین این لوازم پارتیشن شیشه‌ای است که با نام دیوار شیشه‌ای هم شناخته می‌شود. در صورتی که برای قسمت‌بندی فضای بزرگ خانه به قسمت‌های کوچک تر از دیوار‌های شیشه‌ای استفاده کنید، یک پارتیشن شیشه‌ای داخل منزل خود خواهید داشت. این نوع پارتیشن‌ها با توجه به استفاده از شیشه در ساخت آنها امکان مشاهده فضاهای مختلف خانه ها را فراهم می‌کنند. ولی می‌توان در برخی از قسمت‌ها این امکان را فراهم کرد که داخل اتاق یا پارتیشن دیده نشود.

تصور کنید که برای شرکت بزرگ تجاری خود از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کرده‌اید. در چنین مواردی مدیریت می‌تواند به صورت کامل بر کار کارمندان خود نظارت داشته باشد. حال آنکه کارمندان نباید به اتاق مدیر دسترسی داشته باشند و این یک امر امکان‌پذیر خواهد بود. با استفاده از شیشه‌های هوشمند در پارتیشن شیشه‌ای شما می توانید دیوار ها را با یک حرکت به حالت مات تبدیل کنید و در موارد مورد نیاز دوباره حالت شفاف دیوار‌ها را فعال کنید. به همین سادگی یک ساختمان مدرن و کاربردی خواهید داشت.

 

مدرن سازی دکوراسیون توسط نرده شیشه‌ای

از دیگر کاربرد‌های شیشه در طراحی و دکوراسیون داخلی می‌توان به نرده شیشه‌ای اشاره کرد. نرده شیشه‌ای برای محافظت از افراد در هنگام استفاده از پله و راه پله طراحی و ساخته می‌شود. البته به طور کلی از نرده‌ها برای محافظت استفاده می‌شود، که با توجه به مکان قرارگیری مثل کنار راه پله و بالکن میتوان از گزینه های متفاوتی برای این کار استفاده کرد. نرده ها در زمان های قدیم از جنس فلز ساخته می‌شدند. ولیکن امروزه با توجه به استفاده از شیشه ها در تمام زمینه‌های مدرن‌سازی و دکوراسیون، باید از نرده‌هایی با جنس مشابه یا ترکیبی استفاده کرد. نرده شیشه‌ای علاوه بر تاثیر چند برابر در مدرن‌سازی فضاهای داخلی ساختمان ها می‌تواند نورگیری بسیار عالی را برای فضاهای متفاوت ساختمان فراهم کند. با توجه به استفاده از شیشه در پله ها و در قسمت های دیگر، می‌توان پرتو نور را که قابلیت رد شدن از شیشه ها را دارد در تمام قسمت های منزل در طول روز مشاهده کرد. به همین ترتیب انرژی خورسید همواره در منزل شما وجود خواهد داشت.

مدرن سازی دکوراسیون داخلی توسط کابین دوش

 

کابین دوش حمام، یک محفظه شیشه‌ای حاوی دوش و پنل کنترلی است. این نوع کابین در اندازه های متفاوتی به صورت مستطیلی ایستاده، نیم‌دایره ایستاده و دیگر طرح ها وجود دارد که با توجه به نوع و اندازه حمام خانه شما انتخاب و خریداری می‌شود. در داخل این نوع کابین ها می‌توان یک پنل کنترلی برای کنترل تمام قسمت های دوش اصلی مشاهده کرد. دیواره‌های این محفظه از جنس شیشه است که می‌تواند برای مشخص نبودن داخل از جنس شیشه هوشمند ساخته شود. به طور کلی این نوع کابین دوش دارای درب های کشویی و باز شو هستند. کابین دوش حمام علاوه بر مهیا کردن قابلیت دوش سریع می‌تواند مدرن بودن و زیبایی را به محوطه حمام و سرویس بهداشتی شما هدیه دهد. سعی کنید که یک کابین دوش عالی با توجه به وجود امکانات متفاوت در حمامتان تهیه کنید. چرا که در صورت متناسب نبودن این نوع کابین ها علاوه بر مدرن نبودن فضا، خللی هم در سرویس استحمام شما بوجود خواهد آمد. بهتر است با یک شخص با تجربه در زمینه دکوراسیون برای خرید نوع مناسب‌تر کابین دوش مشورت کنید.

منبع: شیشه رنگی تتراگلس

تازه های نشر بهمن 97 کاواک

کتاب بهزاد (شناخت نامه بهزاد گلپایگانی)

مجید کاشانی و معراج قنبری  | انتشارات نظر

بهزاد گلپایگانی، هنرمند نقاش و طراحی گرافیک در سال ???? و در خانواده‌ای نظامی به دنیا آمد. او تحصیلات خود را به پیشنهاد دوستش عباس مشهدی‌زاده از هنرستان هنرهای زیبای پسران تهران که به تازگی راه‌اندازی شده بود، در سال ???? و در رشته? نقاشی آغاز کرد و سپس در دانشکده هنرهای تزئینی تهران و سپس در هنرهای زیبای پاریس ادامه داد. او در مدت هفت سال اقامت خود در پاریس به تحصیل و طراحی روی پارچه پرداخت. گلپایگانی در مقاطع مختلفی تحصیلات عالی خود را، در ایران و همچنین فرانسه نیمه کاره رها کرد. بهزاد معتقد بود با صاحب گالری‌ها و دست‌اندرکاران نیز به دلیل ضوابط تجاری و تشریفات فراوان تفاهمی ندارد، از این‌رو از بسیاری از هم‌دوره‌ای‌های خود شهرت کمتری کسب کرد.

کتاب صنعت و امپراتوری

اریک هابسبام | مترجم: عبدالله کوثری | انتشارات ماهی

انقلاب صنعتی سرآغاز بنیادی‌ترین دگرگونی در زندگی آدمی در طول تاریخ مستند مکتوب است. این انقلاب زمانی کوتاه با تاریخ بریتانیای کبیر انطباق یافت و بدین گونه تمامی اقتصاد جهان بر گرد این کشور بنا شد و این امر بریتانیا را صاحب چنان نفوذ و قدرت و جهانی‌ای کرد که هیچ کشوری تا به این اندازه بدان دست نیافته است. در آن لحظه از تاریخ جهان،بریتانیا تنها صادرکننده تنها واردکننده‌ی عمده تنها عامل حمل‌و‌نقل تنها سرمایه‌گذار در خارج تنها امپریالیست و تنها کشور با سیاستی به راستی جهانی بود. هابسبام در این کتاب ظهور بریتانیا در مقام نخستین قدرت صنعتی، سقوط آن از جایگاه موقت پیشگامی، رابطه‌ی کم و بیش ویژه‌ی آن با دیگر بخش‌های جهان و برخی اثرات این همه را بر کل جامعه و طبقات گوناگون آن کشور مورد بررسی قرار داده است.

کتاب مسافر تنها

جک کرواک | مترجم: سلماز بهگام | انتشارات ورا

حرفش را باور نکردم. جدا در نهایت اشتیاق در پی تجربه‌ای بودم که برای شهروند دنیای مدرن به ندرت پیش می‌آید؛ خلوت مطلق و راحت در دنیای ناآرام طبیعت، شب و روز، شصت‌وسه روز و شب اگر بخواهم دقیق بگویم. ما اصلا نمی‌دانستیم که طی زمستان گذشته چقدر در کوهستانی که بنا بود به آن‌جا بروم برف باریده.

خرید اینترنتی کتاب از کاواک

وینیل چیست ؟

وینیل چیست ؟

وینیل یک ماده طبیعی نیست بلکه یک ماده مصنوعی ساخته شده توسط انسان است ؛ نوعی پلاستیک است که از اتیلن (که در روغن خام یافت می شود) و کلر (که در نمک معمولی یافت می شود) پردازش و ساخته می شود. یکی از مهمترین ترکیبات وینیل pvc  است که در صنایعی نظیر ساختمان سازی، کفپوش، دیوار پوش ها ، لوله های پی وی سی و ... کاربرد دارد.

تاریخچه اختراع و کشف وینیل

وینیل برای اولین بار در سال 1920 توسط دانشمندانی اختراع شد که می خواستند موادی را تولید کنند که به تولید کالاهای روزمره هر چه آسان تر ، با دوام تر و ارزان تر از آنچه در دسترس بود کمک کند.

مزیت های وینیل برای استفاده در چاپ وینیل 

  • وینیل در برابر رطوبت مقاوم است.
  • این ماده پلاستیکی بسیار قوی و بادوام است.
  • وینیل را می توان در رنگ های مختلف ، هم شفاف و هم جامد تولید کرد.
  • وینیل یک ماده بسیار کم هزینه برای تولید است.
  • از محو شدن محافظت می شود.
  • تمیز کردن و نگهداری آن بسیار آسان است.
  • ایده آل برای شرایط سخت فضای بیرون

ایده آل برای استفاده طولانی مدت
 

وینیل به عنوان یک ماده پلاستیکی

وینیل یک ماده پلاستیکی است که برخلاف سایر پلاستیک ها به راحتی قابل بازیافت است. به دلیل دوام وینیل ، محصولات ساخته شده از این ماده از طول عمر بالایی برخوردار هستند. یکی از ویژگی های بارز وینیل این است که پس از بازیافت مجدداً قابل تبدیل به رزین پلاستیکی وینیل خواهد بود و درحقیقت وینیل یک ماده بسیار سازگار با محیط زیست است. وینیل در حفظ منابع محیطی نیز کمک می کند ، زیرا 57? وینیل از نمک معمولی تهیه می شود که یک ماده طبیعی تجدید پذیر می باشد.

متداول ترین کاربردهای وینیل

متداول ترین کاربرد وینیل در ساخت و سازها  به عنوان کفپوش وینیل و نمای سایدینگ وینیل است. در واقع ، این کاربردهای وینیل اغلب به عنوان تنها کاربردهای آن تصور می شود. علاوه بر اینها ، وینیل به دلیل توانایی ترکیب با افزودنی ها و اصلاح کننده های مختلف کاربردهای بسیاری دارد.

کاربردهای چاپ وینیل 

  • برچسب های وینیل بسیار محبوب هستند و بیشتر مشاغل به دلیل دوام و مقاومت بالا وینیل را انتخاب می کند. این برچسب ها بر اساس نوع حرفه و برند طرح های بی نظیری را ارائه می دهند و می توان از آنها برای گرافیک های با کیفیت و ابعاد بزرگ استفاده کرد که در فضای بیرون نمایش داده می شوند.
  • اگر به یک برچسب ماندگار با شرایط مناسب با آب و هوا بیرون نیازمند هستید ، وینیل (استیکر) بهترین پیشنهاد است. علاوه بر این می توانید اشکال ، تصاویر ، گرافیک ها و اندازه های مختلف را طراحی کنید. بیشترین کاربرد وینیل در تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس های شهری، استندهای تبلیغاتی، محصولات نمایشگاهی، فروشگاه ها، دیوارهای منازل و دکوراسیون محیط های کاری است.

 

ادامه مطلب : چاپ وینیل

مشاوره ، سفارش آنلاین چاپ و استعلام قیمت با مشاوران ما

پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در  زمینه های مختلف چاپ از مقالات دیگر  و ویدئو های سایت بازدید کنید و برای دریافت مشاوره  با ما در تماس باشید.      ( شماره های تماس مجموعه  02177335593 , 09101400024 )

برای مشاهده سایت و سفارش آنلاین روی لینک های زیر کلیک کنید :

 

طرز تولید یک کیف پارچه ای ساده اما شیک

قبل از هر چیز بگوییم که برای تولید این کیف پارچه حتماً نباید اصول ساخت رو بلد باشید

فقط کافی است الفبای تولید و ساخت را بدانید.

در این پست طرز تولید یک کیف پارچه ای ساده اما شیک را می آموزید.

در این آموزش ساخت گوشه های کناری و جیب بیرونی برای کیف بخوبی توضیح داده شده

و به همین خاطر یک نوع اصول خیاطی هم محسوب می شود.

الگوی این کیف طوری طراحی شده که می توانید اندازه آن را هرچقدر که بخواهید افزایش دهید.

کیفی که در تصاویر بالا می بینید 38 در 38 سانتیمتری است و میتواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما باشد.

کیف با پارچه جین دوخته شده اما میتوان از هر نوع پارچه محکم و بادوام دیگر استفاده کرد.

دقت کنید که اندازه پارچه اصلی و آستر با توجه به ابعادی که برای کیف انتخاب کرده اید، تغییر میکند.

 

  • دو تکه 90 سانتیمتری از پارچه اصلی (جین، کرباس، کتان و ...)
  • دو تکه 90 سانتیمتری از پارچه آستر (کتان، پشمی، ابریشمی و ...)
  • اتو و تخته اتو
  • قیچی، کاتر، خط کش، موکت برش
  • سنجاق
  • قلم خیاطی
  • چرخ خیاطی
  • نخ و سوزن

اگر در اولین مرحله یعنی بریدن پارچه ها دقت نکنید،

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف در تهران )

کارتان در مراحل بعد بی نتیجه باقی می ماند. قبل از بریدن همه پارچه ها را اتو کنید.

برای دوخت کیف پارچه ای باید تکه های پارچه زیر را ببرید:

  • دو تکه از پارچه اصلی با ابعاد 66 در 35.5 سانتیمتر
  • دو تکه از پارچه آستر با ابعاد 66 در 35.5 سانتیمتر
  • یک تکه از پارچه آستر و پارچه اصلی با ابعاد 22.8 در 22.8 (برای جیب)
  • دو تکه از پارچه اصلی با ابعاد 15.2 در 60.9 سانتیمتر (برای دسته ها)

سعی کنید تا جایی که می توانید لبه های پارچه ها را دقیق و مرتب ببرید تا کار دوخت دشوار نشود.

برای دوختن جیب روش های مختلفی وجود دارد و ما از روشی استفاده کرده ایم

که یک آستر هم برای جیب در نظر گرفته میشود. دو تکه پارچه ای که برای جیب کیف بریده اید

را بردارید و آنها را روی هم قرار دهید (طوری که روی پارچه به سمت داخل باشد).

سه طرف پارچه ها را با سنجاق بهم وصل کنید. سنجاق ها را بصورت عمودی

قرار دهید مطابق تصویر) تا قسمتی که دوخته نمی شود، مشخص باشد.

بعد از دوختن جیب از طریق این سوراخ جیب را برمی گردانیم.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف )

دوختن جیب را با فاصله نیم سانتیمتری از کنار اولین سنجاق عمودی شروع کنید

و به سمت سنجاق بعدی حرکت کنید. ابتدا و انتهای دوخت ها را بست بزنید.

بعد از اینکه دور جیب را دوختید، جیب را برگردانید تا روی آن به بیرون باشد.

همانطور که می بینید دهنه جیب باز است. دو سر پارچه را طوری به سمت داخل تا کنید

که این لبه جیب هم با سایر لبه ها تراز باشد. حالا این قسمت را خوب اتو کنید.

حالا قسمت باز بالای جیب را هم بدوزید. فاصله نیم سانتیمتری از محل سنجاق ها را هم درنظر داشته باشید.

جیب را یکبار دیگر اتو کنید.

دو پارچه ای که برای دسته های کیف پارچه بریده اید را بردارید و آنها را از وسط تا کنید.

دقت کنید که پشت پارچه باید به سمت بالا باشد. هر دو پارچه را خوب اتو کنید تا یک خط وسط آن بیفتد.

حالا تای پارچه را باز کنید و دو لبه پارچه را به سمت وسط تا کنید. دوباره بندها را اتو کنید.

حالا یکبار دیگر بند را از وسط تا کنید و دوباره اتو بزنید.

 

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف در تهران )

بند را زیر چرخ بگذارید و دوختن را شورع کنید. بست زدن و درنظر گرفتن حاشیه دوخت را فراموش نکنید.

یکی از دو تکه ای که از پارچه اصلی بریده اید را بردارید و آن را طوری روی سطح کارتان بگذارید که روی آن به سمت خودتان باشد.

حالا باید جیب را روی این پارچه قرار دهید.

بهتر است جیب با بالا و پایین 7.6 سانتیمتر و از لبه ها 21 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

محل جیب را مشخص کنید و آن را با سنجاق سر جایش ثابت کنید.

حالا باید جیب را دقیقاً از محل دوخت به پارچه بدوزید. دو طرف و پایین جیب را بدوزید و بالای آن را باز بگذارید.

دو تکه پارچه بیرونی کیف را طوری روی هم قرار دهید که روی آنها به سمت داخل باشد.

پایین و دو طرف پارچه ها را با سنجاق بهم وصل کنید.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف زنانه )

قبل از شروع دوخت مطمئن شوید که بالای جیب به سمت بالای کیف است.

دوخت کیف را از بالای سمت راست شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید

و به سمت چپ ادامه دهید. دوخت را با فاصله مناسب از لبه پارچه انجام دهید.

وقتی دوخت پارچه تمام شد،

سنجاق ها را باز کنید و پارچه را اتو بزنید.

گوشه های اضافی را ببرید و با استفاده از قیچی مخصوص حاشیه ها را مرتب کنید.

در این مرحله نباید پارچه را برگردانید و بگذارید پشت و رو باقی بماند.

همین مراحل را برای آستر هم تکرار کنید اما آستر را برگردانید و آن را اتو کنید.

آستر را داخل پارچه بیرونی کیف پارچه ای قرار دهید؛ طوریکه روی پارچه به سمت بالا باشد.

همانطور که در تصویر می بینید لبه های آستر را تا کنید و آن را به سمت داخل حرکت دهید.

حالا دسته هایی که درست کرده اید را بردارید و و آنها را مثل تصویر سوم شکل دهید.

دسته ها باید به یک شکل خم شده باشند و سر آنها مسطح باشد.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف )

دسته ها را از طرف رو بین پارچه بیرونی و آستر قرار دهید. دقت کنید

که سر دسته ها با لبه های کیف تراز باشد و حدود 17.5 سانتیمتر در داخل کیف قرار داشته باشد.

دسته ها را در همین حالت سنجاق کنید. حواستان باشد که دسته را به یکی از دو طرف کیف سنجاق کنید

و سنجاق از آستر و پارچه طرف دیگر کیف عبور نکند.

همین مراحل را برای دسته دیگر تکرار کنید تا کیف برای دوخت دسته ها آماده شود.

لبه بالایی کیف را با سنجاق بزنید و حواستان باشد سنجاق ها از طرف دیگر کیف رد نشوند.

سنجاق های بین دسته ها را بصورت عمودی قرار دهید تا مشخص شود کدام قسمت ها را نباید بدوزید.

در ادامه کار کیف را از طریق قسمت های دوخته برمی گردانیم.

وقتی سنجاق ها را زدید، لبه کیف را زیر پایه فشار چرخ خیاطی قرار دهید.

به این ترتیب لبه سمت راست پایه راهنمای حاشیه دوخت تان می شود.

از سنجاق پایینی عمودی شروع کنید و به سمت سنجاق بالای آن حرکت کنید. شرو و پایین دوخت را هم بست بزنید.

سنجاق های کیف را باز کنید و آستر را از قسمتی که هنوز ندوخته اید، بیرون بکشید.

اینکار را به آرامی انجام دهید و عجله نکنید. وقتی آستر کاملاً بیرون آمد،

پارچه بیرونی را هم به رو برگردانید. کیف را صاف کنید و اتو کنید.

همانطور که می بینید یک سوراخ همچنان روی کیف وجود دارد. آستر را از این سوراخ داخل کیف کنید و دوباره کیف را اتو کنید.

قسمت باز کیف پارچه ای را روی سر میز اتو قرار دهید و لبه بالایی کیف را اتو کنید.

وقتی کیف را کاملاً اتو کردید و همه لبه های آن را صاف کردید،

دور کیف را یکبار بدوزید تا کارتان با لبه ها تمام شود و سوراخ بالای کیف هم بسته شود.

برای اینکه شکل بهتری داشته باشد و لبه های آن تیزتر باشند،

باید لبه های آن را صاف کنیم و آنها را بدوزیم. قبل از شروع کار کیف را برگردانید تا آستر آن رو به بیرون باشد.

گوشه کف کیف را در دست بگیرید و آن را طوری صاف کنید که یک مثلث شکل بگیرد.

وقتی مطمئن شدید لبه ها و حاشیه ها با هم تراز هستند، این قسمت کیف را اتو کنید.

یک خط کش بردارید و آن را در امتداد مثلث قرار دهید و یک خط 16.5 سانتیمتری روی آن علامت بزنید.

فرقی نمی کند علامت تان چقدر از مثلث را کوتاه کند. زیر این خط را سنجاق بزنید چرخ خیاطی را تنظیم کنید

و روی این خط را بدوزید. ابتدا و انتهای دوخت تان را کوک بزنید.

حالا این لبه را ببرید. می توانید با ابزار مخصوص لبه ها را برش بدهید تا رشته رشته نشود.

کیف پارچه ای آماده است و می توانید از آن استفاده کنید. این نوع کیف پارچه ای

نیاز چندانی به زیپ ندارد اما می توانید یک بند یا چسب برای درب آن بگذارید.