نظر ماکان آریا پارسا درباره کار گروهی


نظر ماکان آریا پارسا درباره کار گروهی

 

مدیران و کارآفرینان در ابتدای کار این سوالات را به ذهن متبادر می کنند:

 

«آیا نمی توانم به تنهایی درآمد کسب کنم و کارم را انجام دهم؟

 

آیا برای موفقیت باید افراد و نیروی انسانی را به کسب و کار خود اضافه کنید؟

 

بیشتر کارآفرینان فکر می کنند که آنها به تنهایی توانایی کار تا ده نفر را دارند و هیچ کس به اندازه آن نسبت به تجارت آنها دلسوز نیست.

https://www.librarything.com/profile/elearnparss

 

https://atbox.io/9702393865211#!

 

https://pinshape.com/users/1834229-elearnparss#designs-tab-open

 

 

 

در واقع این افراد به حدی نمی رسند که اعضای جدید را به تیم خود اضافه کنند.

 

اما این تفکر درست نیست. داشتن یک بنیانگذار به تنهایی باعث موفقیت شما نمی شود. شاید افرادی بودند که می توانستند بدون هیچ کمکی کسب و کار خود را راه اندازی کنند و برای مدت طولانی به کار خود ادامه دهند. اما آیا آنها شاهد پویایی و رشد قابل توجهی در کسب و کار خود بوده اند؟!

 

https://www.intensedebate.com/people/emkiii

 

https://www.longisland.com/profile/elearnparss

 

 

برای پاسخ به این سوال کافی است به استارت آپ های بزرگ دنیا نگاه کنید، متوجه می شوید که تیم های دو یا چند نفره تشکیل شده اند. اگر بتوانید آن را پیدا کنید، به یک تیم خوب نیاز دارید. تیمی که اعضای آن نیز یکدیگر را درک می کنند و با تخصص و مهارت خود با یکدیگر تعامل دارند.

https://www.demilked.com/author/elearnparss/

 

https://www.totalwind.net/foro/memberlist.php?mode=viewprofile&u=25356

 

https://topsitenet.com/profile/elearnparss/738793/

 

 

 

این موضوعی است که مدیران موفق در حال حاضر به آن پرداخته اند. دکتر آریا پارسا یکی از این افراد است که کارشناسان خوب تیم سازی را در حوزه کاری خود گرد هم می آورد تا به رشد چشمگیری دست یابد.

 

به گفته خودش، او با یک تیم کوچک شروع به کار کرد، اما هم اکنون یک شرکت شناخته شده با بیش از 400 نیروی متخصص و واجد شرایط را مدیریت می کند.

 

شما هم می توانید با تعداد کمی از افراد واجد شرایط شروع کنید و بعد از مدتی آن را گسترش دهید.

 

3 تفاوت اساسی بین کار تیمی و کار گروهی

 

اگر از افراد مختلف در مورد تفاوت کار تیمی و کار گروهی بپرسید، ممکن است گرفتار چیزهای زیادی شوید، زیرا برای بسیاری از افراد، کار گروهی همان کار گروهی و کار گروهی همان کار گروهی است. تفاوت های زیادی بین این دو مفهوم وجود دارد.

 

ماکان آریا پارسا، کارآفرین موفق این روزها، به دلیل تجربه کار تیمی خود به سادگی تفاوت های اساسی این دو مفهوم را بیان می کند:

https://www.intensedebate.com/people/elearnparsss

 

https://www.longisland.com/profile/elearnparss

 

https://www.theoutbound.com/elearnparss

 

 

نرخ مشارکت:

 

یکی از مهم ترین نکاتی که در تفاوت کار تیمی و کار گروهی باید به آن توجه کرد نحوه برخورد با نظرات افراد در کار گروهی است. گاهی اوقات در یک گروه، اگر یکی از اعضا نظرات خود را بیان کند، معمولاً با مخالفت و عصیان دیگران مواجه می شود.

https://www.totalwind.net/foro/memberlist.php?mode=viewprofile&u=25357

 

https://topsitenet.com/profile/emki/738801/

 

 

در واقع این ایده در گروهی برانگیخته می شود که مردم نظرات خود را پنهان می کنند و هرکس نظر خود را بیان می کند باید یک فکر شوم در سر داشته باشد!

 

اما در کار تیمی، هر یک از اعضا نظرات خود را بیان می کنند. در میان این افراد، نظرات نه تنها وسیله ای برای ضربه زدن به دیگران است، بلکه ابزاری برای رشد و توسعه همه اعضای گروه است.

 

ابتکار و آزادی عمل:

https://www.librarything.com/profile/emkiii

 

 

https://www.demilked.com/author/emki/

 

 

 

یکی دیگر از تفاوت های اساسی کار تیمی و کار گروهی، آزادی عمل و ابتکار اعضا در کار تیمی است. به عنوان مثال مدرسه را به خاطر بسپارید.

 

در محیطی که اعضا کمتر احتمال دارد چنین اهداف و اهدافی را به اشتراک بگذارند، برای موفقیت، قوانین توسط یک رهبر یا یک رهبر اعلام می شود و سایر اعضا وظیفه دارند در چارچوب آن قوانین عمل کنند.

 

در واقع هیچ یک از اعضای گروه اجازه انتقاد از قوانین و اتفاقات را ندارند. این امر تا حدودی طبیعی است زیرا در گروه هایی که رقابت زیادی بین آنها وجود دارد ممکن است خارج از هر فردی به دیگران آسیب برسانند.

 

برعکس، در کار تیمی، همه اعضا می توانند آزادانه نظرات خود را بیان کنند و سایر اعضای تیم می توانند نظرات خود را با دید باز دریافت کرده و در مورد آنها اظهار نظر کنند.

 

خاصیت هم افزایی:

 

توجه داشته باشید که "کل بزرگتر از مجموع اجزاء است." شاید وقتی پرلز روانشناس این جمله را برای اول شخص بزرگ می کرد، نمی دانست که منظورش یکی از بزرگترین تفاوت های کار تیمی و کار گروهی است!

 

در واقع داشتن هدف مشترک در کار گروهی باعث می شود که مجموع نتایج فعالیت های فردی، نتیجه ای بیشتر از حد انتظار داشته باشد و به همین دلیل است که وقتی با تیم هایی برخورد می کنیم که یک تیم را به درستی و جدی یاد گرفته اند. . ، با نتایج شگفت انگیز و باور نکردنی باور خواهید کرد.

https://atbox.io/0111993865223#!

 

https://pinshape.com/users/1834237-emki#designs-tab-open

 

 

با این حال، در یک گروه، به این دلیل است که هر فرد فقط موفق می شود و سعی می کند خود را موفق تصور کند، نتیجه معمولاً کمتر یا برابر با چیزی است که انتظار می رود.

 

در مورد این اختلافات تیمی و گروهی نظرات مثبت و مهمی وجود دارد. اما آنچه واضح است این است که یک تیم به مهارت ها و شایستگی هایی نیاز دارد که در طول زمان به دست می آید و به وضوح آن را متمایز می کند، تلاش هر یک از اعضا برای رسیدن به یک هدف آموزشی مشترک و یک. پیروزی نهایی است.

 

کار گروهی در بسیاری از اعضای خانواده، از کودکان، به کودکان آموزش داده می شود و از همان روزهای اولیه زندگی توسط اعضای جامعه انجام می شود، اما نباید به آن فکر کرد. دکتر آریا پارسا از آن دسته مدیرانی است که همیشه در حرکت است و افراد خود را تشویق می کند که برای رشد، آموزش را رها نکنند. چه بهتر که یکی از این آموزش ها مهارت کار گروهی را یاد بگیرد.

 

او یکی از موفقیت های خود را تا کنون تیم سازی قوی در قدردانی خود می داند. دکتر آریا پارسا معتقد است که پذیرش نظرات مخالف

چرا نباید وارد بازار فارکس شد؟


چرا نباید وارد بازار فارکس شد؟

 

در درس قبلی در مورد فواید بازار فارکس توضیح دادیم. اما در این درس از مجموعه مقالات آموزش فارکس قصد داریم چهره واقعی بازار فارکس را به شما نشان دهیم. پس لطفا چشم و گوش خود را کاملا باز کنید.

 

سازمان اوراق بهادار و بازارهای اروپا کلیه بروکرهایی که به مشتریان اروپایی خدمات می دهند را موظف کرده است که درصد معامله گران ضرر ده را در صفحه اول وبسایتهای خود اعلام کنند. طبق آماری که از 30 بروکر فارکسی که به اروپایی ها خدمات می دهند گرفته شده است, بیش از 76% از معامله گران اروپایی ضررده هستند.

 

بله بیش از 3/4 از تریدرهای اروپایی ضرر می کنند. متاسفانه اوضاع برای مشتریان ایرانی بدتر از این هم هست. چرا؟ به این دلیل که در بروکرهایی که به مشتریان تازه وارد اروپایی خدمات می دهند حداکثر لوریج مجاز 1:30 است، اما در سایر کشورها به غیر از امریکا محدودیتی در ارائه لوریج نیست. در اکثر بروکرها شما می توانید لوریج 1:1000 هم بگیرید.

 

هرچند در مورد تریدرهای سایر کشورها آمار دقیقی در دست نیست. اما بنا به تجربه شخصی از کار با هزاران فارکس کار ایرانی, بدون هیچ شکی می توانم بگویم بیش از 90% از معامله گران تازه کار ایران ضرر ده هستند.

 

اجازه دهید کمی دلیل این درصد بالای بازنده را بررسی کنیم.

https://bit.ly/3KamWqY

https://did.li/HfQw5

https://mub.me/Viwb

https://llk.dk/2ppr38

 

1- عدم دانش کافی برای معامله

 

 

 

ماهیت بازار فارکس به گونه ای ست که برای همه رویای یک شبه پولدار شدن را ایجاد می کند. همین امر باعث می شود افراد صرفا زمانی که یاد می گیرند دکمه خرید و فروش کجاست شروع به معامله می کنند. غافل از اینکه بازار فارکس هیچ راهی به پولدار شدن یک شبه ندارد. بازار فارکس یکی از بازارهای بسیار سخت و در عین حال جذاب است.

 

قانونی نبودن فعالیت شرکتهای مرتبط با فارکس در ایران باعث شده است که دسترسی به منابع و دوره های آموزشی کمی سخت باشد. همین امر سبب شده برخی از به اصطلاح اساتید نیز سوء استفاده کنند و دوره هایی بی کیفیت و با هزینه های گزاف برگذار کنند.

 

ما در وبسایت معامله گر ایرانی دغدغه اصلیمان بالا بردن سطح دانش تریدرهای ایرانی است. به همین دلیل دوره آموزش فارکس از مقدماتی تا پیشرفته را در قالب مدرسه فارکس به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار داده ایم.

 

 

2- لوریج در بازار فارکس

 

 

 

اگر تا اینجای مقالات آموزشی را مرتب خوانده باشید می دانید لوریج در فارکس چیست؟ خطر دومی که معامله گران فارکس را تهدید می کند لوریج است. هرچند که در ذات لوریج خطری تعریف نشده است و به همان اندازه که می تواند مضر باشید مفید است. اما احساسات انسانی باعث می شود که این مزیت فارکس بر علیه او کار کند.

 

در کشورهای اروپایی و آمریکا که نهادهای ناظر قوی بر بازار فارکس دارند به دلیل همین خطرات لوریج, حداکثر لوریج مجاز برای تریدرهای تازه وارد را 1:30 در نظر گرفته اند. حتی با چنین محدودیتی نیز 76 درصد تریدرهای اروپایی ضرر می کنند.

 

متاسفانه بازگشت این خطر فارکس نیز به عدم دانش کافی است. زمانی که تریدر بدون دانش معامله می کند ضرر می کند. ضرر او به مدد لوریج چند ده برابر می شود و همین برای نابود کردن حساب او کافی است.

 

 

3- 24 ساعته بودن بازار فارکس

 

 

 

بله درست می بینید, اینها جزو فواید معامله در فارکس بودند. اما متاسفانه باید بگوییم در عین حال می توانند جزو مضرات نیز باشند.

 

وقتی شما یک بازار 24 ساعته در اختیار دارید که در هر لحظه و هر کجا می توانید در آن معامله کنید، یعنی همیشه یک دینامیت آماده انفجار همراه خود دارید.

 

فرض کنیم شما مشکل شماره 1 را حل کردید و الان دانش کافی برای معامله در فارکس را دارید.

 

اما زمانی که خسته هستید، زمانی که گرسنه هستید، زمانی که مشکل خانوادگی دارید یا زمانی که تازه معامله خود را با ضرر بستید و اعصابتان خورد است اصلا زمان مناسبی برای ورود به معامله نیست. فارکس با 24 ساعته بودن و همیشه در دسترس بودنش شما را تحت فشار قرار می دهد تا وارد معامله شوید. و این ممکن است شروع یک ضرر بزرگ باشد.

 

 

4- ترس و طمع انسان ها

 

 

 

حقیقت این است که همه تقصیرها را نمی توان گردن فارکس انداخت. انسان ها با خصوصیات ذاتی که دارند زمینه ساز ضررهای خود می شوند.

 

ترس از شکست و طمع در پیروزی ها بزرگ ترین دلایل ضرر معامله گران فارکس است.

 

اگر سابقه معاملات چند تریدر فارکس را بررسی کنید وجه اشتراک تمام آنها یکی است: سودهای کوچک و ضررهای بزرگ

 

به دلیل نداشتن استراتژی معاملاتی خاص و یا دیسیپلین در اجرای استراتژی، معاملاتی که به سود نشسته اند را به سرعت می بندند (ترس از بازگشت قیمت و ضرر) و معاملاتی که در ضرر رفتند را به امید بازگشت قیمت باز نگه میدارند (ترس از قبول شکست).

 

همچنین یکی از مشکلات شایع در تریدرهای فارکس حجم های بالای معاملاتی است. غالبا بعد از بستن یک معامله با سود و به طمع دست یافتن به سودی نجومی حجم معاملات بعدی را افزایش می دهند و متاسفانه این پایان خوشی آنهاست.

 

 

جمع بندی:

 

 

 

اگر مایلید جزو 90 درصد بازنده بازار فارکس نباشید راحت ترین کار این است: همین الان این صفحه را ببندید و هر چه در مورد فارکس شنیدید را فراموش کنید. واقعا این پیشنهادی است که مجبوریم از صمیم قلب به شما بدهیم. دیدن هم وطنانی که غرق در ضرر می شوند اصلا حس خوبی نیست. این 90 درصد بازنده بازار نه خنگ هستند و نه دور از آبادی، آنها فقط انسان هستند با خصوصیات انسانی.

 

در مورد خطرات و ریسک های فارکس می توان بسیار گفت, اما اگر دوباره مطالب بالا را بررسی کنید، بازگشت تمام آنها به دو چیز است:

 

     عدم دانش کافی

     عدم کنترل احساسات

 

 

 

اگر تا الان این صفحه را نبسته اید پس احتمالا تصمیم گرفتید که ادامه بدهید. فقط و فقط وفقط اگر می توانید تمام نیروی خود را برای غلبه بر این دو مشکل بگذارید می توانید احتمال دهید (فقط احتمال) که جزو اندک افراد برنده این بازار شوید.

https://justpaste.it/8hqzr

https://ello.co/marthameyer4

https://www.goodreads.com/user/show/148452547-martha

https://www.yelp.ca/user_details?userid=AzlFLONw4_F1vnwQMe0iqQ

https://www.cplusplus.com/user/MarthaMeyer4/

https://www.openstreetmap.org/user/MarthaMeyer4

https://clyp.it/user/qmai1oo2

https://www.mapleprimes.com/users/MarthaMeyer4

 
 

 

 

چگونه فرزند خود را خلاق تر کنیم؟




برای توضیحات بیشتر بر روی عنوان زیر کلیک کنید

چگونه فرزند خود را خلاق تر کنیم؟