BGP / MPLS PPVPN


/*************************************************************************************************/

BGP / MPLS PPVPN

در روشی که توسط RFC 2547 تعریف شده است ، پسوندهای BGP مسیرهایی را در خانواده آدرس های IPv4 VPN تبلیغ می کنند که به صورت رشته های 12 بایت هستند که با یک جداکننده مسیر 8 بایت (RD) شروع می شوند و به یک IPv4 4 بایت ختم می شوند. نشانی. RD آدرسهای تکراری را در غیر این صورت در همان PE تصفیه می کند.

PE ها توپولوژی هر VPN را که مستقیماً توسط تونل های MPLS یا از طریق روترهای P به هم متصل می شود ، درک می کنند. در اصطلاحات MPLS ، روترهای P روترهایی برای تعویض برچسب ها هستند بدون اینکه از VPN بدانند.

روتر مجازی PPVPN

معماری روتر مجازی ، برخلاف تکنیک های BGP / MPLS ، نیازی به اصلاح پروتکل های مسیریابی موجود مانند BGP ندارد. با تهیه دامنه های مسیریابی منطقی مستقل ، سرویس گیرنده VPN کاملاً مسئول فضای آدرس است. در تونل های مختلف MPLS ، PPVPN های مختلف با برچسب آنها متفاوت است ، اما به جداکننده مسیر نیازی ندارند.

تونل رمزنگاری نشده

برخی از VPN ها از پروتکل های تونل بدون رمزگذاری برای محافظت از حریم خصوصی داده ها استفاده می کنند. اگرچه VPN ها اغلب امنیت را فراهم می کنند ، اما یک شبکه پوششی رمزگذاری نشده به خوبی در طبقه بندی ایمن و قابل اعتماد قرار نمی گیرد. به عنوان مثال ، یک تونل ایجاد شده بین دو میزبان با Generic Routing Encapsulation (GRE) یک شبکه خصوصی مجازی است ، اما نه امن است و نه قابل اعتماد

پروتکل های تونل زنی متن ساده شامل پروتکل لایه 2 (L2TP) هنگام پیکربندی بدون IPsec و تونل زنی نقطه به نقطه (PPTP) یا رمزگذاری نقطه به نقطه (MPPE) Microsoft.

شبکه های قابل اعتماد تحویل

VPN های معتبر از تونل گذاری رمزنگاری استفاده نمی کنند. در عوض ، آنها برای محافظت از ترافیک به امنیت شبکه ارائه دهنده خدمات اعتماد می کنند.

• سوئیچینگ برچسب چند پروتکل (MPLS) اغلب VPN ها را همپوشانی می کند ، اغلب با کنترل کیفیت خدمات از طریق یک شبکه تحویل مطمئن.

L2TP ، که یک جایگزین مبتنی بر استاندارد است و مصالحه ای است که ویژگی های خوب هر یک را از بین می برد ، برای دو پروتکل اختصاصی VPN: Cisco Layer 2 Redirection (L2F) (منسوخ از سال 2009) و پروتکل تونل سازی نقطه به نقطه Microsoft (PPTP) ))

از نظر امنیت ، VPN یا به شبکه اصلی تحویل اعتماد می کنند یا باید از طریق مکانیزم های موجود در VPN محافظت را انجام دهند. تا زمانی که شبکه تحویل مطمئن فقط بین سایت های ایمن جسمی کار نکند ، هر دو مدل مطمئن و امن به مکانیسم احراز هویت نیاز دارند تا کاربران بتوانند به VPN دسترسی پیدا کنند.

انواع جایگذاری

VPN در یک محیط تلفن همراه

کاربران از VPN های تلفن همراه در تنظیماتی استفاده می کنند که نقطه پایانی VPN به یک آدرس IP ثابت نباشد ، اما در عوض به شبکه های مختلفی منتقل می شود ، مانند شبکه های داده از اپراتورهای تلفن همراه یا بین چندین نقطه Wi-Fi. بدون از دست دادن جلسه امن VPN یا از دست دادن جلسه برای برنامه های کاربردی VPN های موبایل به طور گسترده در امنیت عمومی مورد استفاده قرار می گیرند ، جایی که به مقامات انتظامی دسترسی به برنامه هایی مانند پشتیبانی رایانه ای برای پایگاه های اعزام و مجرمانه و همچنین در سازمان های دیگر با الزامات مشابه مانند مدیریت خدمات میدانی و مراقبت های بهداشتی را می دهند.

VPN در روترها

با افزایش استفاده از VPN ، بسیاری از افراد شروع به استقرار اتصال VPN روتر برای امنیت بیشتر و رمزگذاری انتقال داده با استفاده از تکنیک های رمزنگاری مختلف می کنند. کاربران خانگی معمولاً VPN در روترهای خود دارند تا از دستگاه هایی مانند تلویزیون های هوشمند یا کنسول های بازی که توسط سرویس گیرندگان بومی VPN پشتیبانی نمی شوند ، محافظت کنند. دستگاه های پشتیبانی شده محدود به مواردی نیستند که می توانند سرویس گیرنده VPN را اجرا کنند.

بسیاری از تولیدکنندگان روتر روترهایی را با سرویس گیرنده داخلی VPN تهیه می کنند. برخی از سیستم عامل منبع باز مانند DD-WRT ، OpenWRT و Tomato برای پشتیبانی از پروتکل های اضافی مانند OpenVPN استفاده می کنند.

تنظیم سرویس های VPN در روتر نیاز به دانش عمیق در مورد امنیت شبکه و نصب دقیق دارد. پیکربندی غلط جزئی اتصالات VPN می تواند شبکه را آسیب پذیر کند. بهره وری بسته به ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) شما متفاوت خواهد بود.

محدودیت های شبکه

یک محدودیت VPN های سنتی این است که آنها اتصالات نقطه به نقطه هستند و تمایلی به پشتیبانی از دامنه های پخش ندارند. بنابراین ، ارتباطات ، نرم افزار و شبکه هایی که براساس لایه 2 هستند و بسته های پخش مانند NetBIOS مورد استفاده در شبکه ویندوز ممکن است مانند یک شبکه محلی کاملاً پشتیبانی نشوند. انواع VPN مانند سرویس Virtual Private LAN (VPLS) و پروتکل های تونل سازی لایه 2 برای غلبه بر این محدودیت طراحی شده اند.

تور

پنهان کردن استفاده از ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) از Tor با استفاده از VPN غیرممکن است ، زیرا تجزیه و تحلیل فنی نشان می دهد که این هدف برای عملی بودن بسیار دشوار است. VPN در برابر حمله ای به نام اثر انگشت از ترافیک وب سایت آسیب پذیر هستند.

برای اطلاعات بیشتر به این مقاله از سایت پارت وی پی ان مراجعه نمایید

راهنمای خرید پرده


راهنمای خرید پرده :

 

 

nx8x_z1.jpg

 

 

پرده اداری

مسلما برای کسانی که در محیط اداری مشغول به کار هستند زیبایی و مرتب بودن محل کار تاثیر به سزایی در روحیه آنها می گذارد چرا که بیشتر وقت روزمره آنها در محل کار سپری میشود. اگر چنانچه محیط برای تجارت نیز در نظر گرفته شده باشد برای جذب و ورود مشتری باید از امکانات ویژه تری برخوردار باشد. مبلمان، صندلیها، ملزومات اداری و پرده اداری

یکی از مهمترین عناصر زیبایی یک محیط اداری پوشش پنجره توسط یک پرده مناسب اداری و زیبا میباشد برای انتخاب یک پرده اداری به نکاتی اعم از رنگ دکوراسیون رنگ دکوراسیون و چگونگی استفاده از پرده پرده که برای چه منظوری میخواهد استفاده قرار گیرد باید توجه داشت.

برای انتخاب رنگ پرده چنانچه رنگ دکوراسیون از رنگهای روشن استفاده شده بهتر است رنگ پرده یک پرده از از لوازمی که در محیط استفاده شده تیره تر باشد این امر باعث زیبایی محیط و نمایان تر شدن بیشتر پرده در محیط میشود.

نکته دیگر و حائذ اهمیت برای انتخاب یک اداری نوع استفاده از آن میباشد که میخواهیم برای چه منظوری از این پرده استفاده نماییم آیا میخواهیم نو از آن عبور کند یا خیر که برای رد نشدن نور به داخل اتاق باید از پرده های ضد نور استفاده نمود و برای تنظیم حرکت پرده و کنترل نور باید از پرده های کرکره ای استفاده نمود.

از پرده کرکره های چاپی نیز میتوان برای متمایزتر شدن محیط اداری بهره برد با چاپ لوگو و یا عکسهایی مرتبط با حیطه شغلی بر روی پرده علاوه بر پوشش پنجره، تبلیغ شغل را نیز در آن به همراه دارد.

یک پرده اداری همانطور که از نامش پیداست باید ظاهری اداری و ساده داشته باشد نظافت و نصب این پرده ها نیز باید به سهولت انجام شود.

از نمونه پرده هایی که در ادارات بیشتر استفاده میشود پرده های کرکره ای و پرده زبرا میباشد این پرده ها علاوه بر ظاهر اداری و شیک دارای رنگ بندی متنوعی میباشند که میتوان با هر محیطی آن را هماهنگ نمود تنظیم نور، حرکت و نظافت این پرده ها به راحتی قابل انجام میباشد.

پرده پذیرایی

 

اتاق پذیرایی بخش مهمی از منزل میباشد که به دلیل جمع خانوادگی و دعوت میهمان باید نسبت به سایر اتاقها بیشتر مورد توجه قرار گیرد. داشتن یک پرده پذیرایی مناسب میتواند جلوه خاصی به اتاق دهد که انتخاب آن کار چندان دشواری نمیباشد. پرده پذیرایی دارای مدلها و اجناس مختلفی میباشد که با توجه به سلیقه، هزینه، ابعاد پنجره و نوع دکوراسیون اتاق پذیرایی این مدلها انتخاب و اجرا میشوند.

با یک سبک ساده و برگزیده میتوان اتاق پذیرایی را بسیار شیک و برگزیده نمود. با توجه به مدل، نوع پارچه پنجره پذیرایی میتواند به عنوان مرکز کانونی رمانتیک قرار بگیرد و یک زمینه ظریف و لطیف ایجاد کند و در منزل مورد توجه همگان قرار گیرد.

برای انتخاب رنگ پذیرایی بهتر است از رنگهای رسمی استفاده نمود رنگهایی مانند کرم، طلایی،سرمه ای، قهوه ای، سیاه و به تازگی رنگهایی مانند طوسی و زرد خردلی که به عنوان رنگ دکوریهای کنار پرده بیشتر استفاده میشوند و تکمیل کننده رنگ دکوراسیون پذیرایی میباشند.

برای اتاقهای پذیرایی بزرگ که دکوراسیونشان به صورت سلطنتی میباشد بهتر است ازپرده های والان دار همراه دکوری با پارچه های براق و نیمه براق که ظاهری جذاب دارند و با محیط مطابقت دارند استفاده نمود.

برای منازل متوسط و کوچک بهتر است از لوازم دکوراسیون کلاسیک و اسپرت استفاده نمود که حجم کمتری نسبت به لوازم سلطنتی را اشغال میکند با یک پرده پذیرایی اسپرت یا کلاسیک با رنگ مناسب دکوراسیون میتوان گرما و لطافت محیط را دو چندان نمود.

برای اینکه پرده پذیرایی نور اتاق را نگیرد میتوان از تورهای نازک استفاده نمود و از پرده آستری به عنوان پوشش زیرین برای کور کردن دید، عایق حرارتی و زیبایی پرده بهره برد و در صورت استفاده از نور میتوان پرده آستر را توسط چوب پرده های اتوماتیک پرده را به کنار کشید و از نور بیرون به منظور روشنایی محیط استفاده نمود.

پرده اتاق خواب

 

اتاق خواب محیطی برای استراحت روز مره و شبانه میباشد که باید امکاناتی برای استراحت در آنجا فراهم شود تا پس از یک خواب آسوده و راحت بتوان به کارهای روزمره رسیدگی کرد.

یکی از این عناصر مهم انتخاب یک پرده اتاق خواب مناسب میباشد رنگ پرده نشان دهنده شخصیت، جنسیت و سن افراد استفاده کننده از اتاق خواب میتوان رنگ و مدل پرده را انتخاب نمود.

برای انتخاب پارچه به عنوان پرده اتاق خواب  بهتر است از پارچه های ضخیم اتفاده که موقع استفاده بتوان مانع عبور نور به اتاق خواب شود تا خواب خوب و لذت بخش را داشته باشیم. اگر چنانچه اتاق دارای نور طبیعی مطلوبی نباشد میتوان از پارچه های روشن و نازک نیز استفاده کرد.

از نمونه پرده های اتاق خواب میتوان به مدل پرده های پانچی و پلیسه ای اشاره نمود که ظاهر ساده تری نسبت به سایر مدلها را دارد و از نظر زیبای و قیمت بسیار مناسب هستند.

از اجناس پرده اتاق خواب میتوان به پارچه های گونی بافت، هازانهای چاپی، مخمل و شانل اشاره نمود که ضخامت و تناسب بیشتری نسبت به سایر پارچه ها را دارا میباشد و بسیار شیک و مناسب به عنوان پوشش پنجره میباشد.

مدل پرده های پانچی پانچی در عین سادگی و زیبایی در حرکت نیز بسیار روان هستند و در هنگام حرکت باز یا بسته جمع نمودن پرده به راحتی قابل انجام میبشد به علت همین امر پرده های پانچی بیشر به عنوان پرده اتاق خواب استفاده میشود. برای اتاق خواب کودکان بهتر است از پرده هایی با رنگ شاد و روشن انتخاب نمود که تاثیر شاد و رحیه بخشی در آنها میگذارد.

از نمونه پرده های اتاق خواب میتوان به پرده زبرا نیز اشاره نمود که در مدلها و رنگهای مختلف برای هر سنینی یافت میشود و میتوان به راحتی این نمونه ها را با اتاق ست نمود.

 

منبع شفقنا

 

تاثیر طراحی سایت در جلب اعتماد مشتریان


انتخاب دامنه برای طراحی سایت

قبل از اینکه به بررسی هر یک از پسوندهای دامنه فوق بپردازم و آنها را از نظر سئو و تاثیری که از نظر سئو خواهند داشت مقایسه می کنیم هر یک از این دامنه های اینترنتی را معرفی میکنم.

دامنه .com

دامنه های com متداول ترین دامنه های اینترنتی هستند، واژه com مخفف عبارت commercial به معنای تجاری است و وب سایت هایی که می خواهند فعالیت های تجاری انجام دهند به طور معمول باید از این پسوند در دامنه خود استفاده کنند. البته به دلیل استقبال بیش از حد از این نوع دامنه و همچنین متداول بودن آن در حال حاضر اکثر سایت های غیر تجاری نیز از این پسوند دامنه استفاده می شود.

دامنه .ir

علاوه بر پسوندهای دامنه معمول مانند net ، org ، edu و... برخی از دامنه ها مخصوص کشورها و حتی شهرهای خاص تعریف شده اند. به عنوان مثال دامنه .to مخصوص شهر تورنتو در کانادا تعریف شده است و برای کشور خاصی نیست. دامنه .ir نیز برای کشور ایران در نظر گرفته شده و سایت هایی که مرتبط با ایران هستند می توانند از این دامنه استفاده کنند.

اگر شخصی خارج از یک کشور خاص بدون اینکه در آن کشور اقامت داشته باشد بخواهد از دامنه های ملی استفاده کند معمولا دچار مشکل می شود.به عنوان مثال شما به راحتی نمیتوانید دامنه با پسوند iq که مربوط به کشور عراق است را تهیه کنید و از طرف دیگر هزینه ثبت چنین دامنه هایی معمولا بسیار بالاتر از حالت معمول خواهد بود. البته در بین این نوع دامنه ها، دامنه هایی با قیمت ارزان نیز وجود دارد، به عنوان مثال هزینه ثبت دامنه با پسوند in که مربوط به کشور هند است بسیار پایین است و در حال حاضر حدود 2000 تا 3000 تومان خواهد بود.

نکته دیگری که در مورد دامنه های ملی صادق است این موضوع است که قوانین مربوط به هر دامنه به صورت ملی تعریف میشود و تابع قوانین آن کشور خاص می باشد. به عنوان مثال طبق قوانین بین المللی اگر شما یک دامنه .com را ثبت کنید و سپس ان را تمدید نکنید و شخص دیگری آن را ثبت کند، نهایتا این دامنه متعلق به اولین نفری است که آن را ثبت کرده مگر آنکه آن را فروخته باشد و حق مالکیت دامنه حتی در صورتی که دامنه تمدید نشود برای اولین شخص ثبت کنند محفوظ است اما چنین قانونی نه تنها برای دامنه های ir صدق نمی کند بلکه اگر شما یک دامنه با پسوند ir را ثبت کنید و پس از مدتی یک شخص حقوقی ادعای برند آن دامنه را داشته باشد دامنه از شما گرفته خواهد شد و به آن شخص حقوقی تعلق می گیرد! که البته ایران تنها کشوری در دنیا است که چنین قانونی در مورد مالکیت دامنه دارد.

دامنه .co

چند سالی است که ثبت دامنه با پسوند .co رونق گرفته است، بسیاری از افرادی که دامنه با این پسوند ثبت می کنند از فلسفه و علت نامگذاری این دامنه اطلاعی ندارند. برخلاف تصور این افراد دامنه co مخفف عبارت company نیست! بلکه این دامنه یک دامنه ملی محسوب شده و برای کشور کلمبیا می باشد. بنابراین قوانین مربوط به این دامنه مربوط به کشور کلمبیا است و علت گران بودن این نوع از دامنه ها هم همین موضوع است. طراحی سایت با وردپرس

بهتر است دامنه خود را با چه پسوندی ثبت کنیم؟

با توجه به توضیحات ارائه شده، قطعا هر وب سایتی بسته به اینکه در چه زمینه ای فعالیت می کند بهتر است دامنه مربوط به کار خود را ثبت کند. البته نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که با توجه به متداول بودن دامنه های com بهتر است حتما در صورت آزاد بودن این دامنه را برای سایت خود ثبت کنید زیرا در صورت بزرگ شدن وب سایت شما در دراز مدت ثبت نکردن این دامنه می تواند برایتان مشکلات زیادی ایجاد کند. به عنوان مثال اگر میخواهید یک سایت فارسی داشته باشید بهتر است دامنه های ir و com را هم ثبت کنید تا بعد از شما شخص دیگری دامنه با پسوند دیگری را ثبت نکند و این موضوع برایتان مشکل ایجاد نکند.

مقایسه دامنه های .ir و .com

دامنه های فوق از نظر کاربردی تفاوت خاصی باهم ندارند و صرفا بر اساس نوع مخاطب می توانید در مورد انتخاب پسوند خود تصمیم گیری کنید. البته این دامنه ها از نظر سئو یک تفاوت اساسی با هم دارند که در بخش بعد آن را توضیح می دهم. در حالت کلی اگر سایت شما یک سایت تجاری است و مخاطب آن ارتباطی به ایران ندارد لزومی به ثبت دامنه با پسوند ir ندارید و در غیر اینصورت بهتر است هر دو پسوند را ثبت نمایید. تعرفه طراحی سایت      

تفاوت دامنه های ir ، com و co از نظر سئو

مهمترین تفاوت این سه نوع از دامنه بر اساس نوع مخاطبی است که دارند. گوگل و سایر موتورهای جستجو همواره تلاش می کنند بهترین پاسخ ممکن را به جستجوی کاربر ارائه دهند و به همین جهت یکی از معیارهای اساسی که دارند انطباق خواسته کاربر با عبارتی است که جستجو کرده است.

یکی از راه های منطبق کردن این موضوع در نظر گرفتن شرایط مکانی است، به عنوان مثال اگر کاربری در نیویورک به دنبال پیتزا فروشی بگردد باید اطلاعات پیتزا فروشی های نزدیک به محل خود را پیدا کند و کاربر دیگری که در لندن به دنبال پیتزا فروشی است می بایست اطلاعات متفاوتی که مرتبط با مکان اوست ببیند. طراحی سایت در تهران

گوگل در ابزار web master tools خود این امکان را در اختیار مدیران سایت ها قرار داده تا بتوانند کشور مورد نظر خود را انتخاب کنند تا نتایج گوگل برای مخاطبینی که در آن کشور جستجو می کنند نسبت به سایر وب سایت ها بالاتر نمایش داده شود. برای دسترسی به این بخش کافی است در بخش site settings در وب مستر تولز کشور هدف مورد نظر خود را انتخاب کنید.

البته گوگل به صورت خودکار برای دامنه های ملی مخاطب هدف را در همان کشور قرار می دهد و نیازی به تنظیمات این بخش برای دامنه های ملی نیست. طراحی سایت     

مشکل دامنه co از نظر سئو

اگر دامنه شما با پسوند co باشد گوگل به صورت خودکار سایت شما را برای کشور کلمبیا در نتایج بالاتری قرار داده و برای سایر کشور ها در نتایج بالا قرار نخواهد داد. به همین دلیل افرادی که بدون اطلاعات دقیق اقدام به ثبت دامنه با این پسوند می کنند باید در جریان باشند که عملا سایتی که دارند در کلمات پر رقابت نمی تواند رتبه بالایی در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کند و چنین دامنه ای از نظر سئو در داخل ایران و سایر کشورها به غیر از colombia بسیار ضعیف خواهد بود.

مشکل دامنه com از نظر سئو در داخل ایران

با توجه به اینکه کشور ایران در حال حاضر تحریم است، برای دامنه های com نمی توانید محدوده جغرافیایی هدف تعیین کنید و به همین جهت این نوع از دامنه ها از این نظر در رتبه مناسبی نسبت به دامنه های ir در جستجوی عبارات فارسی و داخل ایران قرار نمیگیرند. بنابراین اگر مشتری هدف شما داخل ایران است بهتر است از دامنه ir برای دامنه خود استفاده کنید زیرا گوگل به صورت خودکار کشور ایران را به عنوان کشور هدف این نوع از دامنه ها شناسایی میکند. طراحی فروشگاه اینترنتی    

مشکل دامنه ir

مشکل دامنه ir تحریم بودن در تبلیغات گوگل است و اگر بخواهید از تبلیغات گوگل استفاده کنید عملا بهتر است از دامنه با پسوند com استفاده کنید، اما اگر برنامه ای برای استفاده از سیستم تبلیغات گوگل ندارید دامنه های ir می تواند گزینه مناسبتری باشد. البته این شرایط تا زمانی برقرار خواهد بود که تحریم های ایران ادامه داشته باشد.

  1. https://hamedweb.iranblog.net/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  2. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/1/Sports-site-design.html
  3. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/9/Industrial-site-design.html
  4. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  5. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  6. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  7. https://webinja.iranblog.net/Post/1/Sports-site-design.html
  8. https://webinja.iranblog.net/Post/9/Industrial-site-design.html
  9. https://webinja.iranblog.net/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  10. https://webinja.iranblog.net/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  11. https://webinja.iranblog.net/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  12. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/10/Industrial-site-design.html
  13. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/8/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  14. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/6/Car-site-design--car-show-site-design.html
  15. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/4/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  16. https://samyarweb.payamblog.net/Post/8/Construction-site-design.html
  17. https://samyarweb.payamblog.net/Post/16/Real-estate-site-design.html
  18. https://samyarweb.payamblog.net/Post/14/Exchange-site-design.html
  19. https://samyarweb.payamblog.net/Post/12/Commercial-and-commercial-site-design.html

https://samyarweb.payamblog.net/Post/10/Carpet-Website-Design--Carpet-Website-Design.html