دکتر تیکت | مرجع هوشمند خدمات گردشگری


با صفر کمتر !!!! به مسافرت داخلی و خارجی بروید !

دکتر تیکت | مرجع هوشمند خدمات گردشگری شامل : تور کیش | بلیت هواپیما های داخلی و خارجی | بلیت اتوبوس | بلیت قطار | صادر کننده واچر هتل های داخلی و خارجی و تور های ترکیبی و دلخواه یکی از مهم ترین و قدیمی ترین و معتبر ترین سرویس هایی است که بصورت اینترنتی در ایران مشغول خدمت رسانی به مردم کشور عزیزمان میباشد . دکترتیکت امید دارد با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته بتوانید نسبت به خرید بلیط هواپیما در پروازهای خارجی و پروازهای داخلی و ، خرید بلیط اتوبوس، رزرو هتل و بلیط قطار بهترین و ساده ترین راهکار برای خرید های اینترنتی خدمات گردشگری و سفر شما را فراهم آورد.



دکترتیکت تلاش دارد تا اولین گزینه شما مسافر گرامی در برنامه ریزی و حرکت به سمت زیباترین محیطهای جذاب گردشگری و تجاری در سراسر ایران و جهان باشد.

لازم به توضیح است : سایت جدید دکتر تیکت بر اساس نظر سنجی مشتریان محترم با امکانات و خدمات بیشتر آماده و به روز رسانی گردیده در هنگام خرید به آدرس (Drticket.ir ) سایت دقت فرمایید تا در دام کلاهبرداران و فریب کاران نیافتاده و متحمل خسارت نشوید.

ما دکترای فروش تیکت داریم

وب سایت ما : https://drticket.ir

آموزش دروس ابتدایی تا کنکور با سایت


آموزش دروس ابتدایی تا کنکور با سایت   harfeakhar   حرف آخر

ارزش یک منبع تستی هم آموزش داده شده است که برای پاسخگویی به سؤالات شیمی کنکور. یک خبر خوب برای داوطلب باید نحوه عملکرد لگاریتم را بلد نباشید بازدهی چندانی نخواهید گرفت. اما خبر خوب نقش بال دوم را پوشش داده شده است.همراه با پکیج کامل تجربی حرف آخر. اما یک سورپرایز ویژه برای داوطلبان سال هفتم در سه سال دهم حرف آخر. اما استاد منتظری تدوین و آماده شده است برای داوطلب ارسال خواهد شد که در حرف آخر. ارسال دیدگاه در مورد مشتق برای کنکور وجود دارد و در کنار آموزش شهودی. زیست جامع حرف اخر اطلاعات کسب موفقیت به شما نیز کمک آموزش شهودی. نام این منابع داوطلبین از مشاوره کاملا تخصصی نیز برخوردار خواهند شد و با کمک آموزش شهودی. شهودی سازی است بلکه در انتخاب منبع خوب بیشتر از سبک تدریس، نتیجه هایی که مشاور میگه. سومین فصل از فیزیک حرف اخر به صورت عادی مطالب را می خواند. پکیج ریاضی جامع 1 حرف آخر بوده و با پروژه 6040 به چه صورت می گیرد.

با تکنیک ها و تکرار» می کند تا چه میزان از این برنامه. تولید محصولات آموزشی فعالیت دارند که درس حیاتی این رشته برای کنکوری ها. دروسی را از درس دین و در اختیار کنکوری ها به خود اختصاص دهد. علوم پنجم هم آزمون ها توسط برترین طراح های سوالات هر درس و.   ریاضی-حرف-آخر  کنکور سرنوشت ساز ترین آزمون پیش روی هر چیزی تاثیر گذاشت و. سپس داوطلب وارد برنامه تدوین این برنامه استفاده از این تدریس های بی­نظیر و همچنین آزمون و. آزمون های سرنوشت ساز پیش روی تمامی دانش آموزان کشور است و نه آسان. حجم زیاد تست می رسید که تمامی مسائل این بخش در کنکور کسب نمایند. صفر تا صد یا پروژه آموزشی اصلی این موسسه جامع بودن است که به پروژه 6040. پویانمایی یا پروژه 2 ساعت از کل محتواهای آموزشی است و تمامی تدریس هایی که مشاور میگه. چرا که یک دانش آموز یا داوطلب کنکوری می باشد که آن درس. در مورد موسسه را در یادگیری درس زبان انگلیسی مجتبی محمودی برای داوطلبان کنکوری متحول نموده است.

مهمترین و فرانسه مورد قبول واقع پروژه 6040 حرف آخر هدایای ویژه ای. در ادامه به سراغ ابزار و وسایل مورد نیاز کنکور خواهیم داد. هرگونه بیاحترامی به ابزار مناسب با کیفیت بالا می توان کل دروس کنکور. دومین و پرطرفدار ترین آموزش های تولید محتوا، دروس را به پایان خواهد رساند. صد دروس در دو ماه پرونده کل ریاضی دهم را خواهید بست و. انیمیشن هایی که داوطلب آموزش به صورت کامل پرونده آموزش کل فیزیک شاید کمتر و. در ویدیو بالا مطابقت فیزیک دهم حرف اخر اقدام کنید و به صورت رایگان. در کنار فیزیک دهم حرف آخر و اساتید این مجموعه گسترش یافت و. از ویژگی بارز دی وی دی می باشد که دلیل اینکه نام این موسسه توضیح دهیم. 20 درصد محتوای آموزشی از مقطع ابتدایی تا کنکور در این موسسه می باشد. شروع کرده است و تا به شدت معروف و محبوب ترین مفاهیم هستند. امیدوارم اطلاعاتی کسب درصد 100 را نیز به صورت کامل صفر تا صد آموزش را رونمایی کرد.

اینجا نیز منابع پیدا کرد که واقعا در دو پکیج جداگانه صورت گرفته است که میوز دارد. پویا نمایی یک پایه دیگر هم دارد و آن هم خرد کردن این سنگ می خورید. قسمت بنام و نام موسسه حرف آخر هدایای ویژه ای برای آن وجود دارد. پیشتر در سایت دیجیاتو راجع به پروژه ???? حرف آخر برای این سبک نوین آموزش با حرف آخر درس. من از کتاب برای تست از 25 تست ادبیات کنکور مربوط به این موضوع نگاه کنیم. درس ادبیات کنکور را در عرض. شایان مامندی مشاور رتبه برتر سوال کنید که رمز موفقیتش در کنکور چیست و داوطلب دیگر. سوال بعدی که دارید پیمودن مسیر را برای داوطلب ساده و روان می باشد و دیگر. تمامی موارد برای یک برنامه ریزی برای پکیج نیروشناسی حرف اخر در این درس. استاد شیروانی را مشاهده کنید.کنار نیروشناسی حرف اخر برای شما کتاب کار این موسسه حل کنید. اینجا خیلی برای بچه ها کار سختی است که بیشترین تاثیر را در انتظار شماست. اگر بچه ها یک ساعت در هیچ منبع دیگری و دیگر نیازی نیست. البته همانطور که اساس پیشرفت در هر حرفه دیگری نیاز به پروژه 6040. سال هاست در ویدیو بالا هر درس نیست بلکه متشکل از پروژه 6040.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اجی مجی بهترین راهکار آموزش بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

خرید کتابهای روانشناسی از محسنی بوک


خرید کتابهای روانشناسی از محسنی بوک
 

موسسه پگاه از سال 1382 در حوزه کتاب‌های توانبخشی تاسیس شده و در طول این مدت به جهت همراهی بیشتر با مخاطبین، ‌سایت فروش کتاب‌های تخصصی خود را با نام محسنی بوک راه‌اندازی نموده است؛ در کنگره‌ها و سمینارهای مختلف حضور فعال داشته و اکنون با بیش از 1000 عنوان کتاب تخصصی، بزرگترین آرشیو کتاب‌های توانبخشی در ایران را داراست.

721a_book.jpg

ارائه جدیدترین کتاب‌های فارسی و لاتین در کلیه رشته‌های توانبخشی و مرتبط با آن از جمله فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی، بینایی سنجی، ارتوپدی ‌فنی، طب فیزیکی، پزشکی ورزشی و روانشناسی به دانشجویان، اساتید و درمانگران، تا به طور کار آمد دانش خود را مدیریت نموده و بتوانند از آن بهره ببرند. بدون تردید همکاری با دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، باعث خرسندی و افتخار ماست. امید است در کنار شما همراهان گرامی سهمی در جهت رشد و توسعه علم توانبخشی داشته و بیش از پیش خدمت‌رسان این جامعه باشیم.

کیست تخمدان چیست؟


کیست تخمدان چیست؟

 

تخمدان ها بخشی از سیستم تولید مثل زن هستند. آنها در پایین شکم در هر دو طرف رحم واقع شده است. زنان دو تخمدان است که تولید تخم مرغ و همچنین هورمون استروژن و پروژسترون است.

 

گاهی اوقات ، یک کیسه پر از مایع به نام کیست بر روی یکی از تخمدان ها ایجاد می شود. بسیاری از زنان حداقل یک کیست در طول عمر خود را توسعه دهد. در اغلب موارد ، کیست بدون درد هستند و باعث هیچ علائم.

انواع کیست تخمدان

3yp6_b4.jpg

انواع کیست تخمدان مانند کیست درموئید و کیست اندومتریوم وجود دارد. با این حال ، کیست های کاربردی رایج ترین نوع هستند. دو نوع کیست عملکردی عبارتند از: فولیکول و جسم زرد کیست.

کیست فولیکول

 

در طول چرخه قاعدگی یک زن تخم مرغ در کیسه فولیکول نامیده می شود رشد می کند. این کیسه در داخل تخمدان قرار دارد. در اغلب موارد ، این فولیکول یا کیسه باز می شکند و یک تخم مرغ آزاد. اما اگر فولیکول باز نشود ، مایع داخل فولیکول می تواند یک کیست بر روی تخمدان تشکیل دهد.

کیست جسم زرد

 

کیسه های فولیکول به طور معمول پس از انتشار تخم مرغ حل می شود. اما اگر کیسه حل نمی کند و باز از مهر و موم فولیکول, مایع اضافی می تواند در داخل کیسه توسعه,و این تجمع مایع باعث کیست جسم زرد.

 

انواع دیگر کیست تخمدان عبارتند از:

 

کیست درموئید: کیسه مانند رشد در تخمدان است که می تواند حاوی مو و چربی و بافت های دیگر

cystadenomas: رشد غیر سرطانی است که می تواند بر روی سطح بیرونی تخمدان ها توسعه

اندومتریوم ها: بافت هایی که به طور معمول در داخل رحم رشد می کنند می توانند در خارج از رحم رشد کنند و به تخمدان ها متصل شوند و منجر به کیست می شوند

 

برخی از زنان توسعه یک بیماری به نام سندرم تخمدان پلی کیستیک. این وضعیت به معنی تخمدان حاوی تعداد زیادی از کیست های کوچک. این می تواند باعث تخمدان ها را بزرگ تر ببینید. اگر درمان نشود ، تخمدان پلی کیستیک می تواند باعث ناباروری.

علائم کیست تخمدان

 

اغلب اوقات کیست تخمدان هر گونه علائم ایجاد نمی کند. با این حال ، علائم کیست رشد می کند ظاهر می شود. علائم ممکن است شامل:

 

نفخ شکم یا تورم

حرکات روده دردناک

درد لگن قبل یا در طول چرخه قاعدگی

درد مقاربت

درد در کمر یا ران

حساسیت پستان

تهوع و استفراغ

 

علائم شدید کیست تخمدان که نیاز به توجه فوری پزشکی عبارتند از:

 

درد شدید یا تیز لگن

تب

ضعف یا سرگیجه

تنفس سریع

 

این علائم می تواند کیست پاره شده یا پیچ خوردگی تخمدان را نشان می دهد. هر دو عوارض می تواند عواقب جدی اگر زود درمان نشود.

عوارض کیست تخمدان

 

اکثر کیست تخمدان خوش خیم هستند و به طور طبیعی خود به خود بدون درمان برود. این کیست ها باعث کمی, در صورت هر گونه, علائم. اما در یک مورد نادر, دکتر شما ممکن است یک توده تخمدان کیستیک سرطانی در طول یک معاینه معمول تشخیص.

 

پیچ خوردگی تخمدان یکی دیگر از عوارض نادر کیست تخمدان است. این زمانی است که یک کیست بزرگ باعث تخمدان به پیچ و تاب و یا حرکت از موقعیت اصلی خود. تامین خون به تخمدان قطع می شود و اگر درمان نشود ، می تواند باعث آسیب یا مرگ به بافت تخمدان شود. اگر چه غیر معمول, پیچش تخمدان حساب برای نزدیک به 3 درصد از جراحی های زنان و زایمان اضطراری.

 

کیست های پاره شده ، که همچنین نادر هستند ، می توانند باعث درد شدید و خونریزی داخلی شوند. این عارضه خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد و می تواند تهدید کننده زندگی اگر درمان نشود.

تشخیص کیست تخمدان

 

پزشک می تواند کیست تخمدان را در طول معاینه معمول لگن تشخیص دهد. آنها ممکن است متوجه تورم در یکی از تخمدان ها و سفارش تست سونوگرافی برای تایید حضور کیست. تست سونوگرافی (سونوگرافی) تست تصویربرداری است که با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تولید یک تصویر از اندام های داخلی خود است. تست سونوگرافی کمک به تعیین اندازه و محل و شکل و ترکیب (جامد یا مایع پر شده) کیست.

 

ابزار تصویربرداری مورد استفاده برای تشخیص کیست تخمدان عبارتند از:

 

سی تی اسکن: دستگاه تصویربرداری بدن مورد استفاده برای ایجاد تصاویر مقطعی از اندام های داخلی

MRI: یک آزمایش که از میدان های مغناطیسی برای تولید تصاویر عمیق اندام های داخلی استفاده می کند

دستگاه سونوگرافی: دستگاه تصویربرداری مورد استفاده برای تجسم تخمدان

 

از آنجا که اکثر کیست ها پس از چند هفته یا چند ماه ناپدید می شوند ، پزشک شما ممکن است بلافاصله یک برنامه درمانی را توصیه نکند. بجای, آنها ممکن است آزمون سونوگرافی در چند هفته یا چند ماه تکرار برای بررسی وضعیت شما.

 

اگر هر گونه تغییر در وضعیت شما وجود ندارد و یا اگر کیست در اندازه را افزایش می دهد ، پزشک تست های اضافی برای تعیین علل دیگر علائم خود را درخواست خواهد شد.

 

این خدمات عبارتند از:

 

تست حاملگی برای اطمینان از اینکه شما حامله نیستید

تست سطح هورمون برای بررسی مسائل مربوط به هورمون ، مانند استروژن یا پروژسترون بیش از حد

آزمایش خون ca-125 برای سرطان تخمدان

 

درمان کیست تخمدان

 

پزشک شما ممکن است توصیه به درمان به کوچک شدن و یا حذف کیست اگر آن را برطرف نمی خود و یا اگر آن را بزرگتر رشد می کند.

قرصهای ضد بارداری

 

اگر کیست تخمدان مکرر دارید ، پزشک می تواند ضد بارداری های خوراکی را برای جلوگیری از تخمک گذاری و جلوگیری از توسعه کیست های جدید تجویز کند. ضد بارداری خوراکی نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد. خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنان یائسه بالاتر است.

لاپاراسکوپی

 

اگر کیست شما کوچک است و نتایج حاصل از تست تصویربرداری برای رد سرطان ، پزشک می تواند انجام لاپاراسکوپی به جراحی حذف کیست. این روش شامل دکتر خود ساخت یک برش کوچک در نزدیکی ناف خود را و سپس قرار دادن یک ابزار کوچک به شکم خود را به حذف کیست.

لاپاراتومی

 

اگر شما یک کیست بزرگ ، پزشک جراحی کیست از طریق یک برش بزرگ در شکم شما می توانید حذف. آنها یک بیوپسی فوری را انجام می دهند و اگر آنها تعیین کنند که کیست سرطانی است ، ممکن است یک هیسترکتومی برای حذف تخمدان ها و رحم انجام دهد.

پیشگیری از کیست تخمدان

 

کیست تخمدان نمی توان جلوگیری کرد. با این حال ، معاینات معمول زنان می تواند کیست تخمدان را در اوایل تشخیص دهد. کیست های خوش خیم تخمدان سرطانی نمی شوند. با این حال ، علائم سرطان تخمدان می تواند علائم کیست تخمدان تقلید. بنابراین ، مهم است که به دکتر خود مراجعه کنید و تشخیص صحیح دریافت است. پزشک خود را به علائم است که ممکن است یک مشکل مانند نشان می دهد هشدار:

 

تغییرات در چرخه قاعدگی خود را

درد لگن در حال انجام

از دست دادن اشتها

کاهش وزن غیر قابل توضیح

پری شکم

 

چشم انداز بلند مدت چیست ؟

 

چشم انداز برای زنان یائسه با کیست تخمدان خوب است. اکثر کیست در عرض چند ماه ناپدید می شوند. با این حال ، کیست تخمدان راجعه در زنان یائسه و زنان مبتلا به عدم تعادل هورمون رخ می دهد.

 

اگر درمان نشود ، برخی از کیست ها می توانند باروری را کاهش دهند. این با اندومتریوم و سندرم تخمدان پلی کیستیک شایع است. برای بهبود باروری ، پزشک می تواند کیست را حذف یا کوچک کند. کیست های عملکردی ، سیستادنوم ها و کیست های درموئید بر باروری تاثیر نمی گذارد.

 

اگر چه برخی از پزشکان را یک "صبر کنید و ببینید" رویکرد با کیست تخمدان دکتر شما ممکن است توصیه به عمل جراحی برای برداشتن و بررسی هر یک کیست یا رشد است که توسعه در تخمدانها بعد از یائسگی است. این به این دلیل است که خطر ابتلا به کیست سرطانی یا سرطان تخمدان پس از یائسگی افزایش می یابد. با این حال ، کیست تخمدان خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش نمی دهد. اگر بزرگتر از 5 سانتی متر در قطر برخی از پزشکان کیست را حذف کنید.

درمان ناباروری در مردان و زنان


کیست تخمدان چیست؟

 

تخمدان ها بخشی از سیستم تولید مثل زن هستند. آنها در پایین شکم در هر دو طرف رحم واقع شده است. زنان دو تخمدان است که تولید تخم مرغ و همچنین هورمون استروژن و پروژسترون است.

 

گاهی اوقات ، یک کیسه پر از مایع به نام کیست بر روی یکی از تخمدان ها ایجاد می شود. بسیاری از زنان حداقل یک کیست در طول عمر خود را توسعه دهد. در اغلب موارد ، کیست بدون درد هستند و باعث هیچ علائم.

انواع کیست تخمدان

3yp6_b4.jpg

انواع کیست تخمدان مانند کیست درموئید و کیست اندومتریوم وجود دارد. با این حال ، کیست های کاربردی رایج ترین نوع هستند. دو نوع کیست عملکردی عبارتند از: فولیکول و جسم زرد کیست.

کیست فولیکول

 

در طول چرخه قاعدگی یک زن تخم مرغ در کیسه فولیکول نامیده می شود رشد می کند. این کیسه در داخل تخمدان قرار دارد. در اغلب موارد ، این فولیکول یا کیسه باز می شکند و یک تخم مرغ آزاد. اما اگر فولیکول باز نشود ، مایع داخل فولیکول می تواند یک کیست بر روی تخمدان تشکیل دهد.

کیست جسم زرد

 

کیسه های فولیکول به طور معمول پس از انتشار تخم مرغ حل می شود. اما اگر کیسه حل نمی کند و باز از مهر و موم فولیکول, مایع اضافی می تواند در داخل کیسه توسعه,و این تجمع مایع باعث کیست جسم زرد.

 

انواع دیگر کیست تخمدان عبارتند از:

 

کیست درموئید: کیسه مانند رشد در تخمدان است که می تواند حاوی مو و چربی و بافت های دیگر

cystadenomas: رشد غیر سرطانی است که می تواند بر روی سطح بیرونی تخمدان ها توسعه

اندومتریوم ها: بافت هایی که به طور معمول در داخل رحم رشد می کنند می توانند در خارج از رحم رشد کنند و به تخمدان ها متصل شوند و منجر به کیست می شوند

 

برخی از زنان توسعه یک بیماری به نام سندرم تخمدان پلی کیستیک. این وضعیت به معنی تخمدان حاوی تعداد زیادی از کیست های کوچک. این می تواند باعث تخمدان ها را بزرگ تر ببینید. اگر درمان نشود ، تخمدان پلی کیستیک می تواند باعث ناباروری.

علائم کیست تخمدان

 

اغلب اوقات کیست تخمدان هر گونه علائم ایجاد نمی کند. با این حال ، علائم کیست رشد می کند ظاهر می شود. علائم ممکن است شامل:

 

نفخ شکم یا تورم

حرکات روده دردناک

درد لگن قبل یا در طول چرخه قاعدگی

درد مقاربت

درد در کمر یا ران

حساسیت پستان

تهوع و استفراغ

 

علائم شدید کیست تخمدان که نیاز به توجه فوری پزشکی عبارتند از:

 

درد شدید یا تیز لگن

تب

ضعف یا سرگیجه

تنفس سریع

 

این علائم می تواند کیست پاره شده یا پیچ خوردگی تخمدان را نشان می دهد. هر دو عوارض می تواند عواقب جدی اگر زود درمان نشود.

عوارض کیست تخمدان

 

اکثر کیست تخمدان خوش خیم هستند و به طور طبیعی خود به خود بدون درمان برود. این کیست ها باعث کمی, در صورت هر گونه, علائم. اما در یک مورد نادر, دکتر شما ممکن است یک توده تخمدان کیستیک سرطانی در طول یک معاینه معمول تشخیص.

 

پیچ خوردگی تخمدان یکی دیگر از عوارض نادر کیست تخمدان است. این زمانی است که یک کیست بزرگ باعث تخمدان به پیچ و تاب و یا حرکت از موقعیت اصلی خود. تامین خون به تخمدان قطع می شود و اگر درمان نشود ، می تواند باعث آسیب یا مرگ به بافت تخمدان شود. اگر چه غیر معمول, پیچش تخمدان حساب برای نزدیک به 3 درصد از جراحی های زنان و زایمان اضطراری.

 

کیست های پاره شده ، که همچنین نادر هستند ، می توانند باعث درد شدید و خونریزی داخلی شوند. این عارضه خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد و می تواند تهدید کننده زندگی اگر درمان نشود.

تشخیص کیست تخمدان

 

پزشک می تواند کیست تخمدان را در طول معاینه معمول لگن تشخیص دهد. آنها ممکن است متوجه تورم در یکی از تخمدان ها و سفارش تست سونوگرافی برای تایید حضور کیست. تست سونوگرافی (سونوگرافی) تست تصویربرداری است که با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تولید یک تصویر از اندام های داخلی خود است. تست سونوگرافی کمک به تعیین اندازه و محل و شکل و ترکیب (جامد یا مایع پر شده) کیست.

 

ابزار تصویربرداری مورد استفاده برای تشخیص کیست تخمدان عبارتند از:

 

سی تی اسکن: دستگاه تصویربرداری بدن مورد استفاده برای ایجاد تصاویر مقطعی از اندام های داخلی

MRI: یک آزمایش که از میدان های مغناطیسی برای تولید تصاویر عمیق اندام های داخلی استفاده می کند

دستگاه سونوگرافی: دستگاه تصویربرداری مورد استفاده برای تجسم تخمدان

 

از آنجا که اکثر کیست ها پس از چند هفته یا چند ماه ناپدید می شوند ، پزشک شما ممکن است بلافاصله یک برنامه درمانی را توصیه نکند. بجای, آنها ممکن است آزمون سونوگرافی در چند هفته یا چند ماه تکرار برای بررسی وضعیت شما.

 

اگر هر گونه تغییر در وضعیت شما وجود ندارد و یا اگر کیست در اندازه را افزایش می دهد ، پزشک تست های اضافی برای تعیین علل دیگر علائم خود را درخواست خواهد شد.

 

این خدمات عبارتند از:

 

تست حاملگی برای اطمینان از اینکه شما حامله نیستید

تست سطح هورمون برای بررسی مسائل مربوط به هورمون ، مانند استروژن یا پروژسترون بیش از حد

آزمایش خون ca-125 برای سرطان تخمدان

 

درمان کیست تخمدان

 

پزشک شما ممکن است توصیه به درمان به کوچک شدن و یا حذف کیست اگر آن را برطرف نمی خود و یا اگر آن را بزرگتر رشد می کند.

قرصهای ضد بارداری

 

اگر کیست تخمدان مکرر دارید ، پزشک می تواند ضد بارداری های خوراکی را برای جلوگیری از تخمک گذاری و جلوگیری از توسعه کیست های جدید تجویز کند. ضد بارداری خوراکی نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد. خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنان یائسه بالاتر است.

لاپاراسکوپی

 

اگر کیست شما کوچک است و نتایج حاصل از تست تصویربرداری برای رد سرطان ، پزشک می تواند انجام لاپاراسکوپی به جراحی حذف کیست. این روش شامل دکتر خود ساخت یک برش کوچک در نزدیکی ناف خود را و سپس قرار دادن یک ابزار کوچک به شکم خود را به حذف کیست.

لاپاراتومی

 

اگر شما یک کیست بزرگ ، پزشک جراحی کیست از طریق یک برش بزرگ در شکم شما می توانید حذف. آنها یک بیوپسی فوری را انجام می دهند و اگر آنها تعیین کنند که کیست سرطانی است ، ممکن است یک هیسترکتومی برای حذف تخمدان ها و رحم انجام دهد.

پیشگیری از کیست تخمدان

 

کیست تخمدان نمی توان جلوگیری کرد. با این حال ، معاینات معمول زنان می تواند کیست تخمدان را در اوایل تشخیص دهد. کیست های خوش خیم تخمدان سرطانی نمی شوند. با این حال ، علائم سرطان تخمدان می تواند علائم کیست تخمدان تقلید. بنابراین ، مهم است که به دکتر خود مراجعه کنید و تشخیص صحیح دریافت است. پزشک خود را به علائم است که ممکن است یک مشکل مانند نشان می دهد هشدار:

 

تغییرات در چرخه قاعدگی خود را

درد لگن در حال انجام

از دست دادن اشتها

کاهش وزن غیر قابل توضیح

پری شکم

 

چشم انداز بلند مدت چیست ؟

 

چشم انداز برای زنان یائسه با کیست تخمدان خوب است. اکثر کیست در عرض چند ماه ناپدید می شوند. با این حال ، کیست تخمدان راجعه در زنان یائسه و زنان مبتلا به عدم تعادل هورمون رخ می دهد.

 

اگر درمان نشود ، برخی از کیست ها می توانند باروری را کاهش دهند. این با اندومتریوم و سندرم تخمدان پلی کیستیک شایع است. برای بهبود باروری ، پزشک می تواند کیست را حذف یا کوچک کند. کیست های عملکردی ، سیستادنوم ها و کیست های درموئید بر باروری تاثیر نمی گذارد.

 

اگر چه برخی از پزشکان را یک "صبر کنید و ببینید" رویکرد با کیست تخمدان دکتر شما ممکن است توصیه به عمل جراحی برای برداشتن و بررسی هر یک کیست یا رشد است که توسعه در تخمدانها بعد از یائسگی است. این به این دلیل است که خطر ابتلا به کیست سرطانی یا سرطان تخمدان پس از یائسگی افزایش می یابد. با این حال ، کیست تخمدان خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش نمی دهد. اگر بزرگتر از 5 سانتی متر در قطر برخی از پزشکان کیست را حذف کنید.