چطور از کودکان در برابر کرونای دلتا مراقبت کنیم


چطور از کودکان در برابر کرونای دلتا مراقبت کنیم

 

حتما شنیده اید که گفته شده است کرونای دلتا برای بچه ها و کودکان کم سن و سال بسیار خطرناک است. با جهش کرونا گویی میزان سرایت آن از طریق سطوح و دست بسیار بیشتر شده است. البته که در این نوع جهش یافته هم اصلی ترین راه ابتلا از طریق نفس کشیدن و وارد شدن جریان هوای آلوده به کرونا به داخل بدن و ریه است. اما خطرآفرینی ویروس بیشتر شده است و ماندگاری آن در سطوح افزایش یافته است. به همین خاطر گمانه زنی شده است که در نوع جدید دلتا و انواع تازه تر به احتمال کودکان بیشتر از طریق سطوح آلوده شده باشند. به همین خاطر خیلی خانواده ها برای بچه های کوچکشان نگرانی دارند. هر مادر و پدری دوست دارد از بچه اش به بهترین نحو ممکن در برابر کرونا مراقبت کند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی مواردی بپردازیم که به خانواده ها کمک می کند بچه هایشان را بیشتر مراقبت کنند و میزان رعایت و همکاری بچه ها هم افزایش پیدا کند.

 

یکی از اولین کارهایی که باید بکنید این است که خودتان موارد و پروتکل های یاد شده و اعلام شده را به خوبی رعایت نکنید. بچه ها به مادر و پدر و اطرافیان نگاه می کنند و از آن ها الگو برداری می کنند. اگر خود شما مادر و پدری هستید که به استفاده از ماسک و شستن دست و استفاده از ضدعفونی کننده ها اعتقادی ندارید نمی توانید انتظار داشته باشید یک بچه کوچک رعایت کند. خودتان باید به خوبی پروتکل ها را رعایت کنید تا الگوی خوبی برای کودکتان باشید. به استفاده از ماسک و مراقبت از دست و وسایل در برابر انتقال ویروس در برابر سطوح پایند باشید تا کودکتان الگوی خوبی داشته باشد.

 

اگر کودک شما زیر دو سال است نباید آن را با خود بیرون ببرید. یکی از اعضای خانواده را مسئول نگهداری از او کنید و خودتان برای انجام کار و یا خرید ضروری بیرون بروید و زودتر برگردید. بچه های زیر دو سال نمی توانند ماسک بزنند و به شدت در خطر هستند. پوشاندن صورت بچه های نوزاد هم ممکن است باعث آزار آنها و گریه شود. پس نمی توانید به خوبی از آن ها در بیرون از خانه مراقبت کنید. اگر یک خرید ضروری دارید یکی از اعضای خانواده را مسئول خرید کنید. خانواده هایی که بچه کوچک و به خصوص نوزاد دارند باید بیشتر خریدهای خود را به صورت اینترنتی و آنلاین انجام دهند. بیرون بردن کودک در این شرایط خطرناک می تواند بسیار خطر آفرین باشد.

 

کودکان بالای دو سال حتما و حتما باید از ماسک استاندارد استفاده کنند. استفاده از ماسک های کوچکتر و مناسب با صورت آن ها الزامی است. این ماسک ها را می توانید در داروخانه ها و در خیلی از فروشگاه های دیگر به راحتی پیدا کنید. حتما ماسکی برای کودکتان بخرید که لایه ملت بلون یا همان فیلتر کننده داشته باشد. ماسکهای سه لایه ای و چند لایه ای برای بچه ها در بازار وجود دارد که به راحتی می توانید آن ها را پیدا کنید. ماسک سه بعدی کودک هم انتخاب خیلی خوبی است برای کسانی که می خواهند با دقت بیشتری خطر را از کودکشان دور کنند. در این ماسکها قدرت فیلتراسیون بیشتری وجود دارد.

 

اگر کودک شما در استفاده از ماسک با شما همکاری نمی کند و ماسکش را بر می دارد از ترفندهای مختلف برای این که با شما در رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری کند استفاده کنید. یکی از این ترفندها استفاده از ماسکهای طرحدار و با طرح ها و شکلهای بچه گانه است. خیلی از بچه ها به استفاده از این ماسکها بیشتر علاقه دارند.  همچنین می توانید به او پاداش کوچکی بدهید. یک هدیه کوچک به او بدهید تا متوجه شود ماسک زدن کاری پسندیده است و بیشتر راغب شود ماسک بزند. هرگز با دعوا و تنبیه برای او ماسک نزنید. در این صورت در اولین فرصت ماسکش را بر می دارد و با شما همکاری نخواهد کرد.

 

این روزها کارتن ها و انیمیشن های زیادی وجود دارد که آگاهی رسانی خیلی خوبی به بچه ها در مورد کرونا می دهند. این کارتن ها و برنامه های کودکانه را می توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت پیدا کنید. اگر کودک شما با ویروس کرونا و خطر آن کمی آشنایی پیدا کند راحت تر با شما همکاری می کند.

 

در حین بازی برای عروسکها ماسک بزنید و نشان بدهید که ماسک زدن چقدر مهم است. در حین بازی می توانید خیلی از آموزش ها را به راحتی به کودک خود بدهید. کودکان در زمانی که بازی می کنند ذهن خیلی بازی دارند و می توانند خیلی از مسائل را به راحتی قبول کنند. در یک بازی دوستانه و با مهربانی و به صورت غیر مستقیم می توانید به او آگاهی رسانی خیلی خوبی انجام دهید.

 

در آخر این که کودکان نیز مانند ما بزرگسالان باید تا جای ممکن در خانه بمانند و تنها برای امور ضروری از منزل خارج شوند. در زمان خارج شدن از منزل به شدت مراقب کودکتان باشید. سعی کنید دست او را بگیرید و مراقب باشید به سطوح خیابان دست نزند. چرا که می تواند از این راه به سادگی مبتلا شود. یک ضدعفونی کننده همراه داشته باشید تا در صورت لزوم سریعا از آن برای کودک خود استفاده کنید. برای بچه ها از ضدعفونی کننده هایی استفاده کنید که دارای مواد نرم کننده پوست هستند. چرا که پوست بچه ها بسیار حساس است و ممکن است آسیب ببیند. همچنین پس از ضدعفونی کردن دست ها برای او از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست او نرم و لطیف بماند.

 

برای کودکان به خصوص در این مدت کرونا غذاهای مقوی بپزید. استفاده از تنقلات مضر مثل پفک را به کل حذف کنید.  سیستم ایمنی با خوردن غذاهای مقوی تقویت می شود. پس اگر هم به بیماری مبتلا شود راحت تر می تواند بیماری را از بین ببرد. خوردن غذاهای مقوی و پروتئین دار باعث قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن می شود. استفاده از فست فودها به دلیل مضر بودن و کمبود مواد مفید توصیه نمی شود. از غذاهای کامل پخته شده و مقوی استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.